این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۶۰۷-۶۲۸
عنوان فارسی
شناسایی و انتخاب مناسبترین رسانههای اجتماعی برای توسعۀ سیستمهای مدیریت اجتماعی ارتباط با مشتریان(پیمایشی در بانک ملی ایران)
چکیده فارسی مقاله
بیشک فناوری اطلاعات یکی از اصلیترین عوامل ایجاد تحول در جوامع امروزی است. همانند سایر اجزای درگیر در اجتماع، مشتریان سازمانی نیز دچار تغییر شدهاند تا بدانجا که از آنها با عنوان «مشتریان اجتماعی» یاد میشود؛ بنابراین چالش پیش روی سازمانها، ناتوانی در پیگیری نیازهای مربوط به ایشان با استفاده از ابزارهای پیشینی چون CRM خواهد بود. ظهور مفهوم مدیریت اجتماعی ارتباط با مشتریان در اوایل سال 2009، درواقع پاسخی به این نیاز در نظر گرفته میشود. با این حال فرایند توسعۀ چنین سیستمهایی با توجه به گستردگی رسانههای اجتماعی بیش از پیش دشوار به نظر میرسد. از این رو مطالعۀ پیش رو در پی شناسایی برترین رسانههای اجتماعی برای توسعۀ سیستمهای یاد شده با استفاده از فنون تصمیمگیری چندمعیاره است. بر این اساس، پس از جمعآوری دادههای نظرسنجی از خبرگان فعال در دو حوزۀ بازاریابی و انفورماتیک بانک ملی ایران، به تحلیل آنها پرداخته شد. نتایج مناسبترین رسانهها را برای توسعۀ سیستمهای مزبور، تارنماها و شبکههای اجتماعی معرفی میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying and selecting the most appropriate social media for the development of SCRM systems
چکیده انگلیسی مقاله
Undoubtedly, information technology is one of the main factors for change in modern societies. As the other components involved in the community, organizational customers have undergone changes to the extent that they are referred to as "social customers"; So, the inability to follow the desires needs and tastes pertaining to them which presents challenge for organizations using the previous tools, such as CRM. In fact, the emergence of the concept of SCRM in early 2009 is considered to be a response to such a requirement. However, regarding the variety of social media, the process for developing such systems seems more difficult to track. Hence, in the present study, we are seeking for the identification of the best social media to develop aforementioned systems, using the concept of multi-criteria decision making. To do this, survey data were collected from experts working in two areas, namely, marketing and informatics of Bank Melli Iran. Then, the collected data were analyzed. The results represented "social sites and networks" as the most appropriate media for the development of SCRM systems.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مسعود خوش هیکل | khosh هیکل
کارشناسارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نوید نظافتی |
استادیار گروه مدیریت دانشکدۀ مدیریت دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_52453_4fb39e123df852338c1d880113e5779c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210268.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات