این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۶۰۷-۶۲۸

عنوان فارسی شناسایی و انتخاب مناسب‎ترین رسانه‎های اجتماعی برای توسعۀ سیستم‎های مدیریت اجتماعی ارتباط با مشتریان(پیمایشی در بانک ملی ایران)
چکیده فارسی مقاله بی‎شک فناوری اطلاعات یکی از اصلی‎ترین عوامل ایجاد تحول در جوامع امروزی است. همانند سایر اجزای درگیر در اجتماع، مشتریان سازمانی نیز دچار تغییر شده‎اند تا بدانجا که از آنها با عنوان «مشتریان اجتماعی» یاد می‎شود؛ بنابراین چالش پیش روی سازمان‎ها، ناتوانی در پیگیری نیازهای مربوط به ایشان با استفاده از ابزارهای پیشینی چون CRM خواهد بود. ظهور مفهوم مدیریت اجتماعی ارتباط با مشتریان در اوایل سال 2009، درواقع پاسخی به این نیاز در نظر گرفته می‎شود. با این حال فرایند توسعۀ چنین سیستم‎هایی با توجه به گستردگی رسانه‎های اجتماعی بیش از پیش دشوار به نظر می‎رسد. از این رو مطالعۀ پیش رو در پی شناسایی برترین رسانه‎های اجتماعی برای توسعۀ سیستم‎های یاد شده با استفاده از فنون تصمیم‎گیری چندمعیاره است. بر این اساس، پس از جمع‎آوری داده‎های نظرسنجی از خبرگان فعال در دو حوزۀ بازاریابی و انفورماتیک بانک ملی ایران، به تحلیل آنها پرداخته شد. نتایج مناسب‎ترین رسانه‎ها را برای توسعۀ سیستم‎های مزبور، تارنماها و شبکه‎های اجتماعی معرفی می‎کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying and selecting the most appropriate social media for the development of SCRM systems
چکیده انگلیسی مقاله Undoubtedly, information technology is one of the main factors for change in modern societies. As the other components involved in the community, organizational customers have undergone changes to the extent that they are referred to as "social customers"; So, the inability to follow the desires needs and tastes pertaining to them which presents challenge for organizations using the previous tools, such as CRM. In fact, the emergence of the concept of SCRM in early 2009 is considered to be a response to such a requirement. However, regarding the variety of social media, the process for developing such systems seems more difficult to track. Hence, in the present study, we are seeking for the identification of the best social media to develop aforementioned systems, using the concept of multi-criteria decision making. To do this, survey data were collected from experts working in two areas, namely, marketing and informatics of Bank Melli Iran. Then, the collected data were analyzed. The results represented "social sites and networks" as the most appropriate media for the development of SCRM systems.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مسعود خوش هیکل | khosh هیکل
کارشناس‎ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

نوید نظافتی |
استادیار گروه مدیریت دانشکدۀ مدیریت دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_52453_4fb39e123df852338c1d880113e5779c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210268.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات