این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۳۵۱-۳۷۴

عنوان فارسی طراحی الگوی سرآمدی مدیریت دانش سازمانی با رویکرد مدل سازی تفسیری-ساختاری
چکیده فارسی مقاله  علی­رغم توسعه شایسته سوابق علمی و تجربی مدیریت دانش و تبلور آن به­عنوان یک مزیت رقابتی، هنوز بسیاری از سازمان­ها، در بهره­برداری اثربخش آن ناکام مانده­اند. ازجمله علل این ناکامی، شناخت و ترجمان نامناسب از ابعاد پیشبرد مدیریت دانش سازمانی و نبود رویکردی نظام­مند در برقراری روابط و توالی میان سازه­های مدیریت دانش سازمانی می­باشد. این مقاله به دنبال طراحی الگوی سرآمدی مدیریت دانش سازمانی­است. در این بررسی، ضمن انجام مطالعات کتابخانه­ای غنی در حوزه­ مولفه­های پیشبرد و موفقیت مدیریت دانش، از مصاحبه با خبرگان و روش مدل­سازی تفسیری- ساختاری به منظور  شناسایی و تعیین روابط متقابل بین سازه­های سرآمدی مدیریت دانش سازمانی استفاده­­گردید. براین اساس، 9 سازه (معیار) سرآمدی مدیریت دانش سازمانی به­ همراه 29 زیرمعیار احصاء­گردید و با رویکرد ISM در 5 سطح، به تعریف و توسعه ارتباطات و توالی سازه­ها و ترسیم الگوی سرآمدی مدیریت دانش سازمانی پرداخته­­شد. درانتها، با انجام مطالعه­موردی از کاربرد متدولوژی پیشنهادی در سازمان­های دفاعی، مفاهیم ذکرشده به­طور عمیق­تری موردتوجه قرار­گرفت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دانش، سرآمدی، مدل سازی تفسیری- ساختاری، مدیریت دانش،

عنوان انگلیسی Designing a Knowledge Management Excellence Model Based on Interpretive Structural Modeling
چکیده انگلیسی مقاله Despite the development of appropriate academic and experiential background knowledge management and its manifestation as a competitive advantage, many organizations have failed in its effective utilization. Among the reasons for this failure are some deficiencies in terms of methodology in inappropriate recognition and translation of KM dimensions and lack of systematic approach in establishment of causal relationships among KM factors. This article attempts to design an Organizational Knowledge Management Excellence Model. To design an organizational knowledge management excellence model based on library researches, interviews with experts and interpretive-structural modeling (ISM) was used in order to identify and determine the relationships between the factors of km excellence. Accordingly, 9 key criteria of KM Excellence as well as 29 sub-criteria were extracted and the relationships and sequence of factors were defined and developed in 5 levels for designing an organizational KM excellence Model. Finally, the concepts were applied in Defense Organizations to illustrate the proposed methodology.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله میرزا حسن حسینی | mirza hassan
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

مهدی اکبری |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_51576_87071f30dc18e2e18c491c047e2445a6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210274.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات