این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۳۵۱-۳۷۴
عنوان فارسی
طراحی الگوی سرآمدی مدیریت دانش سازمانی با رویکرد مدل سازی تفسیری-ساختاری
چکیده فارسی مقاله
علیرغم توسعه شایسته سوابق علمی و تجربی مدیریت دانش و تبلور آن بهعنوان یک مزیت رقابتی، هنوز بسیاری از سازمانها، در بهرهبرداری اثربخش آن ناکام ماندهاند. ازجمله علل این ناکامی، شناخت و ترجمان نامناسب از ابعاد پیشبرد مدیریت دانش سازمانی و نبود رویکردی نظاممند در برقراری روابط و توالی میان سازههای مدیریت دانش سازمانی میباشد. این مقاله به دنبال طراحی الگوی سرآمدی مدیریت دانش سازمانیاست. در این بررسی، ضمن انجام مطالعات کتابخانهای غنی در حوزه مولفههای پیشبرد و موفقیت مدیریت دانش، از مصاحبه با خبرگان و روش مدلسازی تفسیری- ساختاری به منظور شناسایی و تعیین روابط متقابل بین سازههای سرآمدی مدیریت دانش سازمانی استفادهگردید. براین اساس، 9 سازه (معیار) سرآمدی مدیریت دانش سازمانی به همراه 29 زیرمعیار احصاءگردید و با رویکرد ISM در 5 سطح، به تعریف و توسعه ارتباطات و توالی سازهها و ترسیم الگوی سرآمدی مدیریت دانش سازمانی پرداختهشد. درانتها، با انجام مطالعهموردی از کاربرد متدولوژی پیشنهادی در سازمانهای دفاعی، مفاهیم ذکرشده بهطور عمیقتری موردتوجه قرارگرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانش، سرآمدی، مدل سازی تفسیری- ساختاری، مدیریت دانش،
عنوان انگلیسی
Designing a Knowledge Management Excellence Model Based on Interpretive Structural Modeling
چکیده انگلیسی مقاله
Despite the development of appropriate academic and experiential background knowledge management and its manifestation as a competitive advantage, many organizations have failed in its effective utilization. Among the reasons for this failure are some deficiencies in terms of methodology in inappropriate recognition and translation of KM dimensions and lack of systematic approach in establishment of causal relationships among KM factors. This article attempts to design an Organizational Knowledge Management Excellence Model. To design an organizational knowledge management excellence model based on library researches, interviews with experts and interpretive-structural modeling (ISM) was used in order to identify and determine the relationships between the factors of km excellence. Accordingly, 9 key criteria of KM Excellence as well as 29 sub-criteria were extracted and the relationships and sequence of factors were defined and developed in 5 levels for designing an organizational KM excellence Model. Finally, the concepts were applied in Defense Organizations to illustrate the proposed methodology.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
میرزا حسن حسینی | mirza hassan
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
مهدی اکبری |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_51576_87071f30dc18e2e18c491c047e2445a6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210274.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات