این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۳۷۵-۳۹۴

عنوان فارسی بررسی نقش مدیریت دانش در تدوین استراتژی کسب‌وکار الکترونیک
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر بررسی نقش مدیریت دانش در تدوین استراتژی کسب‌وکار الکترونیک است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت توصیفی ـ پیمایشی و ازنظر گردآوری اطلاعات از نوع مطالعات میدانی است. جامعه آماری این پژوهش شامل دو گروه بودند. گروه نخست برای تعیین روایی ابزار پژوهش شامل خبرگان حوزه مدیریت دانش و کسب‌وکار الکترونیک بوده و 10 نفر را شامل شد. در مرحله دوم و برای آزمون فرضیه‌ها نمونه آماری از میان افراد مرتبط با کسب‌وکار الکترونیک تعداد 180 پرسشنامه قابل‌استفاده گردآوری شد. در مرحله نخست پژوهش، نقش مدیریت دانش در انجام هر یک از مراحل چهارگانه مدل تدوین استراتژی کسب‌وکار الکترونیک هکبارث و کتینگر، مشتمل بر آغاز، تشخیص، گذار و تحول به تأیید خبرگان موضوعی رسید. سپس میزان بهره‌گیری از مدیریت دانش در تدوین استراتژی کسب‌وکار الکترونیک سه شرکت معتبر ایرانی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان می‌دهد که مدیریت دانش در این سه شرکت نقش معنی‌داری را در تمام  مراحل تدوین استراتژی کسب‌وکار الکترونیک دارد، بااین‌حال اهمیت این نقش در هر یک از فعالیت‌ها  و گام‌های تدوین استراتژی کسب‌وکار الکترونیک متفاوت است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Role of Knowledge Management in E-Business Strategy
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this research is to study the role of knowledge management in building an E-business strategy. In terms of purpose, nature and data collection, the research is respectively an applied, descriptive-survey and field study research. The population of the research consisted of two groups. The first one included 10 experts in the field of knowledge management and E-who determined the validity of the research instrument. In the second stage and to test hypothesizes, 180 usable questionnaires were gathered from people who were related to E-business. In the first stage of the research, the role of knowledge management in implementing each stage of E-business strategy bulling model of Hackbarth and Kettinger, including initiation, diagnosis, strategic choice, and transition, was verified by experts. Then the rate of using knowledge management in building an E-Business strategy by three great Iranian companies was studied. The result of the present research shows that in these three companies, knowledge management has a significant role in all stages of building an E-Business strategy. However, the importance of the mentioned role in each activity and is far different.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی خالویی |
کارشناس‎ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی اصغر پورعزت | ali asghar
استاد گروه مدیریت دولتی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مهدی شامی زنجانی | shami zanjani
استادیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_51593_303c02146d1f379b767d5d24a079b60d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210275.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات