این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۴۳۵-۴۵۴

عنوان فارسی بررسی تاثیر اجتماعات مجازی در تقویت رفتار خرید مشتریان
چکیده فارسی مقاله امروزه شاهد رونق چشم‌گیر اجتماعات مجازی بسیاری هستیم که تقریبا همه آنها هدف سود رسانی اقتصادی قرار گرفته اند. در این مقاله با نگاه تجاری به اجتماعات مجازی، به بررسی نوع و چگونگی سودرسانی این اجتماعات به کسب و کارها و بنگاه‌های تجاری پرداخته شده است. این تحقیق اجتماع مجازی را به عنوان یک مدل کسب و کار درنظر گرفته که می‌تواند تاثیر بسزایی بر فرایند تصمیم‌گیری خرید مشتری داشته باشد و مدلی از عوامل موثر بر رفتار خرید مشتریان و تاثیرات و ارتباطات آنها را ارائه می کند. فرضیات مدل مذکور از طریق 110 نفر از اعضای جامعه مجازی منتخب، با استفاده از پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفته است. تحلیل آماری پاسخ های دریافتی توسط برنامه آموس و روش تحلیل مسیر نشان داد که عواملی همچون کیفیت اطلاعاتی یک اجتماع مجازی، اعتماد افراد نسبت به یکدیگر، حس تعلق، برداشت اعضای اجتماع مجازی از سودمندی و قابلیت پذیرش نفوذ اعضا، بر رفتار خرید آنها به میزان متفاوتی تاثیر گذار بوده و همچنین هویت اجتماعی اعضا رابطه معناداری باقابلیت پذیرش نفوذ آنها ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the Impact of Virtual Communities on Furtherance of Customers’ Buying Behavior
چکیده انگلیسی مقاله In recent years, virtual communities have been significantly popular and almost all of them are targeted for business profitability. In our study, the profitability of these communities for businesses has been analyzed from a commercial perspective. The study considers virtual community as a business model which can have a great impact on consumer purchase decision process. With respect to reference groups and word-of-mouth recommendations in virtual communities, contributing factors have been detected and a model of impacts and relationships between these factors has been presented. Hypotheses of the mentioned model are evaluated by making use of a questionnaire completed by 110 members of virtual communities. Using AMOS program and path analysis method, statistical analysis of received responses showed that factors such as virtual community's information quality, trust between people, sense of belonging, virtual community members' perceived benefit and members' permeability are effective to different degrees, and there is no significant relationship between social identity of members and their permeability.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد فتحیان |
استاد دانشکدۀ مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

محمد حسینی |
مربی گروه فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی کرمانشاه (Kermanshah university of technology)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_51473_0294f0b6d1178efe901969c860729ab2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210278.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات