این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۴۸۷-۵۰۴

عنوان فارسی بررسی شاخص‌های تأثیرگذار بر موفقیت راهکارهای خدمات بانکداری نوین از دید مدیران و نخبگان بانک انصار
چکیده فارسی مقاله با توسعۀ روزافزون فناوری اطلاعات، بانک‌های تراز اول در جست‎وجوی راهکار‌های مناسبی برای ارضای نیاز مشتریان خود هستند. این مقاله با نگرش سیستمی و نگاهی همه‎جانبه، اغلب ابعاد تأثیرگذار در این عرصه، شامل عوامل داخلی و عوامل محیطی را به‎صورت متمرکز مورد بررسی قرار می‌دهد. بر این اساس، شاخص‌های تأثیرگذار بر راهکارهای خدمات نوین بانکی با تأکید بر نگرش سیستمی از دید خبرگان مورد بررسی قرار گرفت و سپس به رتبه‎بندی آنها اقدام شد. در این مطالعه با درنظر گرفتن جامعۀ نخبگان و مدیران معاونت برنامه‌ریزی و هدایت راهبردی بانک انصار به حجم 80 نفر، از ابزار پرسشنامه برای جمع‌آوری نظرات جامعۀ آماری استفاده شد. همچنین با توجه به محدود بودن جامعۀ آماری، مطالعۀ جامعه به روش تمام‌شماری انجام گرفت. برای تحلیل داده‎های پرسشنامه، از روش تحلیل واریانس، تحلیل عاملی اکتشافی و ابزار SPSS بهره‎جویی شده است. درنهایت مشخص شد شاخص‌های شناسایی رقبا و امنیت سیستم‌ خدمات نوین بانکی، از اهمیت بالاتری برخوردارند. همچنین با استفاده روش تحلیل عاملی، چهار شاخص حذف شد و بقیۀ شاخص‌ها در پنج دسته (عامل) قرار گرفتند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بانک، تحلیل عاملی، خدمات بانکداری نوین، شاخص،

عنوان انگلیسی Investigating the Indicators Affecting the Success of Modern Banking Services Strategies from the View Point of Managers and Experts of Ansar Bank
چکیده انگلیسی مقاله With increasing development of information technology, first level banks are searching for suitable strategies to fulfill their customers' needs. This research is centrally investigating the majority of influential aspects in this area, including internal factors and external environment factors, using system attitude and a comprehensive view. Accordingly, having analyzed the indicators affecting the strategies of modern banking services with emphasis on system attitude and experts' feedback, the indicators have been surveyed and ranked. The population of the research consisted of 80 experts and managers in Deputy of Strategic Planning and Guidance of Ansar Bank. We used a questionnaire to gather experts' opinions. Also considering the limitation of population, we used census method to survey the population. Variance analysis, explorative factor analysis method, and SPSS tool have been utilized to analyze the data. Finally, it was recognized that the indicators of competitors' identification and security of modern banking services system were the most important ones. Also, by using factor analysis, four indicators were removed and the rest was categorized into five factors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Bank, factor analysis, indicator, Modern Banking Service

نویسندگان مقاله علیرضا نادری |
دانشیار دانشگاه جامع امام حسین ع ، دانشکدۀ مدیریت و برنامه ریزی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)

یاسر قاسمی نژاد |
دانشجوی دکتری مدیریت سیستم ها، دانشگاه جامع امام حسین ع ، دانشکده مدیریت و برنامه ریزی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_50937_b9e3af9643cd8ddb358cf17d1c945bd2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210281.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات