این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۲۸۵-۳۰۶
عنوان فارسی
تأثیر کیفیت طراحی وب سایت های خبری بروفاداری و تبلیغات توصیه ای الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
کیفیت طراحی وبسایتهای خبری نقش مهمی را در مدت زمان ماندگاری و افزایش انگیزه بازدیدکنندگان در جهت وفاداری و تبلیغات توصیهای الکترونیکی توسط آنها ایفا میکند، از این رو این وبسایتها تلاش میکنند، با بهبود کیفیت طراحی خود، از این مزیت رقابتی برخوردار شوند. هدف پژوهش، بررسی تأثیر کیفیت طراحی وبسایتهای خبری بر وفاداری و تبلیغات توصیهای الکترونیکی از نظر بازدیدکنندگان است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها، توصیفی ـ پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه علامهطباطبایی است که حداقل سابقه یکبار بازدید از وب سایتهای خبری را داشتهاند، از این جامعه آماری، نمونه ای 374 تایی به صورت طبقهای متناسب انتخاب گردید و دادهها از طریق پرسشنامه جمعآوری شد و در نهایت با استفاده از مدل معادلات ساختاری (SEM)و نرم افزارهای SPSS,LISREL فرضیات مورد پژوهش قرار گرفت. یافتههای پژوهش نشان داد، کیفیت طراحی وبسایت بر لذت بردن از وبسایت و کیفیت درک شده اطلاعات اثر مستقیم و معنادار و بر رضایت، اعتماد، وفاداری و تبلیغات توصیهای الکترونیکی اثر غیر مستقیم و معناداری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of News Websites’ Design Quality on E- loyalty and Electronic Word of Mouth (e-wom) (Case Study: Allameh Tabatabaee University, Tehran)
چکیده انگلیسی مقاله
News websites' design quality plays an important role in retention time and increasing visitors' motivation in order to maintain loyalty and e-wom. Therefore, these websites are trying to achieve this competitive advantage through improving their websites' design quality. The purpose of this research is to examine the effect of design quality of News websites on e-loyalty and e-wom. This article is applied in purpose, and is correlational descriptive-survey in terms of data collection. The population of the research includes the students of Allame Tabatabaee University who have at least once visited News websites. A sample of 374 students was selected using proportional stratified method and data was collected using a questionnaire. Finally, the hypotheses were tested using structural equation model (SEM) and SPSS, LISREL software. The results of the study indicate that websites' design quality has a direct and significant effect on visitors' pleasure and perceived quality of information and has indirect and significant effect on e-Satisfaction, e-trust, e-loyalty and e-wom.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد رضا کریمی علویجه | mohammad reza karimi alavijeh
استادیار گروه مدیریت دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
شیدا احمدی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_50872_7efb68b7755ca7e6f235259efc7a8e5b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210289.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات