این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۲۸۵-۳۰۶

عنوان فارسی تأثیر کیفیت طراحی وب سایت های خبری بروفاداری و تبلیغات توصیه ای الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله کیفیت طراحی وب­سایت­های خبری نقش مهمی را در مدت زمان ماندگاری و افزایش انگیزه بازدیدکنندگان در جهت وفاداری و تبلیغات توصیه­ای الکترونیکی توسط آن­ها ایفا می­کند، از این رو این وب­سایت­ها تلاش می­کنند، با بهبود کیفیت طراحی خود، از این مزیت رقابتی برخوردار شوند. هدف پژوهش، بررسی تأثیر کیفیت طراحی وب­سایت­های خبری بر وفاداری و تبلیغات توصیه­ای الکترونیکی از نظر بازدیدکنندگان است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش جمع­آوری داده­ها، توصیفی ـ پیمایشی و از نوع همبستگی است.  جامعه آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه علامه­طباطبایی است که حداقل سابقه یکبار بازدید از وب سایت­های خبری را داشته­اند، از این جامعه آماری، نمونه ای 374 تایی به صورت طبقه­ای متناسب انتخاب گردید و داده­ها از طریق پرسشنامه جمع­آوری شد و در نهایت با استفاده از مدل معادلات ساختاری (SEM)و نرم افزارهای SPSS,LISREL فرضیات مورد پژوهش قرار گرفت. یافته­های پژوهش نشان داد، کیفیت طراحی وب­سایت بر لذت بردن از وب­سایت و کیفیت درک شده اطلاعات اثر مستقیم و معنادار و بر رضایت، اعتماد، وفاداری و تبلیغات توصیه­ای الکترونیکی اثر غیر مستقیم و معناداری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of News Websites’ Design Quality on E- loyalty and Electronic Word of Mouth (e-wom) (Case Study: Allameh Tabatabaee University, Tehran)
چکیده انگلیسی مقاله News websites' design quality plays an important role in retention time and increasing visitors' motivation in order to maintain loyalty and e-wom. Therefore, these websites are trying to achieve this competitive advantage through improving their websites' design quality. The purpose of this research is to examine the effect of design quality of News websites on e-loyalty and e-wom. This article is applied in purpose, and is correlational descriptive-survey in terms of data collection. The population of the research includes the students of Allame Tabatabaee University who have at least once visited News websites. A sample of 374 students was selected using proportional stratified method and data was collected using a questionnaire. Finally, the hypotheses were tested using structural equation model (SEM) and SPSS, LISREL software. The results of the study indicate that websites' design quality has a direct and significant effect on visitors' pleasure and perceived quality of information and has indirect and significant effect on e-Satisfaction, e-trust, e-loyalty and e-wom.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد رضا کریمی علویجه | mohammad reza karimi alavijeh
استادیار گروه مدیریت دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

شیدا احمدی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_50872_7efb68b7755ca7e6f235259efc7a8e5b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210289.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات