این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۹۱-۱۰۶
عنوان فارسی
ارائۀ مدلی برای تبیین عوامل مؤثر بر اعتماد در بانکداری الکترونیکی: پیمایشی پیرامون بانک ملی استان آذربایجان غربی
چکیده فارسی مقاله
اعتماد یکی از مهمترین مؤلفهها برای گسترش و توسعۀ بانکداری الکترونیکی است. هدف از انجام این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر ایجاد اعتماد در بانکداری الکترونیکی در چارچوب ارائۀ یک مدل مفهومی است. با توجه به رشد روزافزون بانکداری الکترونیک در کشور، شناسایی عوامل مؤثر بر ایجاد اعتماد در این سیستم بانکی از اهمیت بالایی برخوردار است. جامعۀ آماری این پژوهش، شامل مشتریان شعب بانک ملی استان آذربایجان غربی است. پرسشنامۀ پژوهش در بین دویستوچهل نفر از اعضای جامعۀ آماری توزیع شد که دویستوسه نفر به آن پاسخ دادند. برای آزمون فرضیههای پژوهش از مدل معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل 80/8 استفاده شده است. یافتهها نشان میدهند که متغیرهای مستقل پژوهش، شامل آشنایی با بانکداری الکترونیکی، تمایل به اعتماد، اطمینان ساختاری و شهرت بر متغیر واسطهای عقاید اعتمادساز و متغیر عقاید اعتمادساز بر متغیر وابستۀ اعتماد به بانکداری الکترونیکی تأثیر میگذارند. نتایج این پژوهش میتواند مورد استفادۀ مدیران ارشد بانکهای دولتی و خصوصی کشور در حوزۀ بانکداری الکترونیکی قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Developing a model for explaining effective factors on trust in electronic banking; a survey in Bank Melli of Urmia
چکیده انگلیسی مقاله
Trust is one of the most important factors for the development of electronic banking. The purpose of this study is to determine effective factors on trust in e-banking in the form of a conceptual model. Due to the rapid growth of electronic banking in the country, identify factors affecting trust in e-banking is very important. Population of this study is customers of Bank Melli in Urmia. We used structural equation modeling with Lisrel 8.80 for testing hypotheses. Results show that independent variables include familiarity with electronic banking, tendency to trust, structural confidence and reputation effect on trust creator beliefs and trust creator beliefs effects on trust. Therefore, trust creator beliefs play a mediating effect in relation between independent and dependent variables. Results of this research can be used by public and private banks` top management.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جمشید سالار |
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
ابوالقاسم ابراهیمی |
استادیار بخش مدیریت، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_50052_478c4476aa1a9cf949865466b59f875f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210296.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات