این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۲۳-۴۶
عنوان فارسی
تأثیر شبکههای اجتماعی بر پایداری کسبوکارهای اینترنتی (با تأکید بر نقش میانجی قصد کارآفرینانه در شرکتهای اینترنتی درگاه بانک ملت)
چکیده فارسی مقاله
با توجه به اینکه در دنیای رقابتی امروز، افزونبر عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی نیز میتواند بر کسبوکارها تأثیرگذار باشند؛ شبکههای اجتماعی بهمنزلۀ یک مشخصۀ اجتماعی، نیرویی محرکه و پایهای، برای انسجام اجتماعی در فعالیت کسبوکارهای اینترنتی نقش بسیار مهمی دارند. هدف این مقاله بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی بر پایداری کسبوکارهای اینترنتی با میانجیگری شاخص قصد کارآفرینانه است. روش این پژوهش از نظر ماهیت، توصیفی- همبستگی و از نظر هدف، کاربردی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل شرکتهایی است که از درگاه بانک ملت خرید و فروش اینترنتی انجام میدهند که با محاسبۀ فرمول کوکران، 150 شرکت با روش نمونهگیری تصادفی سیستماتیک با ابزار پرسشنامه ارزیابی شدند. برپایۀ نتایج بهدستآمده، پایداری کسبوکارهای اینترنتی تابعی از ابعاد اجتماعی است که نیازمند نوعی شرایط اجتماعی است. در میان شاخصهای سهگانۀ شبکههای اجتماعی، شاخص منابع اجتماعی اطلاعات بیشترین تأثیر را بر پایداری کسبوکارهای اینترنتی دارد؛ در حالیکه شاخص محتوای روابط اجتماعی بیشترین تأثیر را بر قصد کارآفرینانه دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Impact of Social Networks on the Internet Business Sustainability (With Emphasis on the Intermediary Role of Entrepreneurial Purpose of Online Branches of Mellat Bank’s Portal)
چکیده انگلیسی مقاله
Regarding competitive world, economic factors and socialfactors could be effective on business. The social network has animportant role as social characteristics, propulsion and basic force forsocial cohesion in internet business activities. The purpose of this paper isto examine the impact of social networks on the Internet businesssustainability by intermediation of entrepreneurial intention. Thestatistical population of the study includes firms that make their internettransactions through the Mellat bank's web portal. With this aim, througha systematic random sampling method, 150 companies were selectedusing the Cochran formula and then the required data were collected bymeans of distributing a set of questionnaires. According to the results, thestability of Internet businesses is a function of the social aspects thatrequire a certain social context. Among the three aspects of socialnetworks, the social resources of information index have the greatestimpact on sustainability of Internet businesses, whereas the content ofsocial relations has the most influence on entrepreneurial intentions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مه لقا ایرانی |
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد حقیقی |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_36052_3db30d5e821c56a0e5729b51728fbab2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210301.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات