این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۴۷-۶۶

عنوان فارسی ارائۀ مدلی برای ارزیابی تکنولوژی‎‎های ارتباطی در صنعت ارتباطات سیار
چکیده فارسی مقاله در دهه‎های­ اخیر، به‎دلیل افزایش رقابت میان سازمان‎ها در توسعۀ محصولات، خدمات و بازارهای جدید، نرخ ایجاد و توسعۀ­ تکنولوژی­های نوین به‎شدت افزایش یافته است. در چنین شرایط رقابتی، چالش اصلی شرکت‎ها، توسعه یا کسب تکنولوژی‎های صحیح براساس اهداف سازمان­ است. از این رو مطالعه پیش رو تلاش دارد بر اساس مدل پیشنهادی خود که با استفاده از یک روش پژوهش آمیخته به‎دست‎آمده است، مقیاسی را برای ارزیابی تکنولوژی‎‎ها در صنعت ارتباطات سیار معرفی کند. در این پژوهش مدل اولیه برمبنای مرور ادبیات مدیریت تکنولوژی‎ و انجام مصاحبه‎های نیمه‎ساختاریافته با مدیران ارشد تکنولوژی‎ بیان می‎شود. سپس با استفاده از تحلیل عامل اکتشافی و تأییدی اعتبار مدل و مقیاس نهایی سنجیده می‎شود. یافته‎های پژوهش نشان می‎دهد که ابعاد فنی، دانش تکنولوژی‎، بازار، استراتژیک و مالی با ارزیابی تکنولوژی‎‎های ارتباطی در صنعت ارتباطات سیار ایران، همبستگی دارد. در این میان بُعد معیارهای دانش تکنولوژی‎ حائز بیشترین اهمیت است و پس از آن ابعاد معیارهای استراتژیک و بازار قرار دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Proposing a Model to Evaluate Communication Technologies in Mobile Communication Industry
چکیده انگلیسی مقاله In recent decades, since increasing the competition betweenorganizations for developing products and services, creating anddeveloping modern technologies has been strongly growing. In suchcircumstances, the main challenge of organizations is development oracquisition of the right technology in respect of the organizational goals.Thus, this study intends to present a scale for evaluating communicationtechnologies in mobile communication industry which is provided by amixed research. The initial model is attained through a comprehensivetechnology literature review and some semi-structured interviews withtechnology top managers. Then, using exploratory factor analysis andconfirmatory factor analysis, validity of the proposed model and scale isassessed. Findings show that the communication technologies evaluationhave correlations with technical capability, technology knowledge,market, strategic and financial criteria and the technology knowledge isthe most important dimension and followed by strategic criteria andmarket.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عرفان حاجی آخوندی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)

غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی | hashem zadeh khorasgani
استادیار دانشکدۀ مدیریت، گروه مدیریت صنعتی، تهران، ایران

حسین رحمانی یوشانلویی | rahmany youshanlouei
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه گرنوبل، فرانسه

محمد میرکاظمی مود | mirkazemi mood
دانشجوی دکتری تحقیق در عملیات دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_36053_075d098af5f80a039f034b495f8e1a0b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210302.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات