این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۶۷-۸۴
عنوان فارسی
بررسی تأثیر خصوصیات مشتریان بر تمایل آنها به پذیرش خرید اینترنتی (پیمایشی پیرامون دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران)
چکیده فارسی مقاله
مطالعات پیشین در زمینۀ تجارت الکترونیک نشان دادهاند که خصوصیات مصرفکنندگان، از مهمترین عوامل در پذیرش خرید اینترنتی از سوی آنان است. البته اکثر مطالعات در این حوزه، بر یک محصول یا محصولات مشابه تمرکز داشتهاند و تأثیر تنوع محصولات در پذیرش خرید اینترنتی نادیده گرفته شده است. برای مقابله با چنین محدودیتی، پژوهش پیش رو در نظر دارد به بررسی تأثیر انواع مختلفی از محصولات بپردازد. برای این امر از طبقهبندی «پترسون» استفاده شده که برای طبقهبندی کالاها و خدمات ارائهشده در فضای وب طراحی شده است. این پژوهش با روش توصیفی از نوع همبستگی انجام گرفته است. دادههای آن با استفاده از ابزار پرسشنامه، در نمونهای به تعداد 231 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران گردآوری شده است. تحلیل رگرسیون چندگانه نشان میدهد که خصوصیات مصرفکنندگان بر اساس کالاها و خدمات گوناگون، تأثیر متفاوتی دارد. پذیرش نوآوری در حوزۀ فناوری اطلاعات، خودکفایتی اینترنتی، ادراکات از امنیت وب، نگرانیهای حریم خصوصی و درخور بودن محصول، ویژگیهایی هستند که بر اساس نوع کالا یا خدمات، بر نگرش افراد به پذیرش خرید اینترنتی آنان تأثیرگذارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انواع محصولات و خدمات، خرید اینترنتی، خصوصیات مشتریان،
عنوان انگلیسی
Effects of Consumer Characteristics on their Acceptance of Online Shopping: A Survey in Faculty of Management, University of Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
Previous electronic commerce (EC) studies have found thatconsumer characteristics are important when considering issues related tothe acceptance of online shopping. However, most studies have focusedon a single product or similar products. The effects of different producttypes have been relatively neglected. To overcome this limitation, thepurpose of this study was to explore the effects of different product types.The Internet product and service classification grid proposed by Peterson,was employed to examine the effects of consumer characteristicdifferences on online shopping acceptance in the context of differentproducts and services. A survey-based approach was employed toinvestigate the research questions. Regression analysis demonstrated thatthe determinants of online shopping acceptance differ among product orservice types. Additionally, personal innovativeness of informationtechnology (PIIT), perceived Web security, personal privacy concerns,and product involvement can influence consumer acceptance of onlineshopping, but their influence varies according to product types.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Consumer Characteristics, Online shopping, Product Type
نویسندگان مقاله
طهمورث حسنقلی پور |
دانشیار گروه بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مجتبی امیری |
استادیار گروه مدیریت شهری، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
فرناز السادات فهیم | farnaz alsadat
کارشناسی ارشدmba ، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
امیرحسین قادری عابد |
دانشجوی کارشناسی ارشدmba ، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_36054_c22d59d4131989602a31de90685f1eca.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210303.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات