این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۸۵-۱۰۲
عنوان فارسی
بررسی تأثیر تکنولوژی اطلاعات بر مدیریت دانش با میانجیگری توانمندسازی در شرکت ملی حفاری ایران
چکیده فارسی مقاله
در عصر کنونی مهمترین دارایی سازمانها، دانش منابع انسانی آنها است و همچنین ابزارها و عواملی که بر دانش منابع انسانی و مدیریت این دانش اثرگذار است. با مطالعۀ این عوامل، میتوان برنامههایی برای موفقیت مدیریت دانش طرحریزی کرد. در این نوشتار به بررسی رابطۀ مدیریت دانش و تکنولوژی اطلاعات بهصورت مستقیم و غیر مستقیم با میانجیگری توانمندسازی در شرکت ملی حفاری ایران پرداخته شده است. روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلی و از نوع همبستگی است. روایی پرسشنامه بر اساس تحلیل عاملی تأییدی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفت. جامعۀ آماری 300 نفر از کارشناسان و مدیران تعیین شده است. با روش نمونهگیری تصادفی ساده، 163 پرسشنامه جمعآوری شد. در مورد چگونگی تأثیرپذیری مدیریت دانش از طریق تکنولوژی اطلاعات، مطالعات اندکی انجام گرفته و این رابطه مبهم است. این مطالعه قصد دارد نقش میانجی توانمندسازی را در این رابطه بررسی کند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که تکنولوژی اطلاعات بهصورت مستقیم و غیر مستقیم، از طریق توانمندسازی با مدیریت دانش رابطۀ مثبت و معناداری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تکنولوژی اطلاعات، توانمندسازی، مدیریت دانش،
عنوان انگلیسی
The Effect of Information Technology on Knowledge Management by Empowerment Mediating in National Iranian Drilling Company
چکیده انگلیسی مقاله
The world has entered a new era; organizations are faced withnew challenges and traditional principles upon which economic poweredand was a key factor in business success, is no longer valid. Knowledgebecomes a major factor in competition and intellectual property has beensustained competitive advantage. This paper examines the relationshipbetween information technology and knowledge management, directlyand indirectly mediated by empowerment in National Iranian DrillingCompany. Questionnaire based on confirmatory factor analysis andreliability was measured by Cronbach's alpha. Population of 300 expertsand administrators were appointed. 163 questionnaires were collected.The results of this study indicate that information technology has positiveand significant relationship with knowledge management directly andindirectly through empowerment. According to this research, suggestionsfor managers and future researchers are offered.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
empowerment, Information Technology, Knowledge Management
نویسندگان مقاله
حسین دامغانیان |
استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
عظیم زارعی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
فرناز روزبان |
کارشناس ارشد مدیریت mba دانشگاه سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_36055_6bb94589d79179e3e012ea2aff4bd85e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210304.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات