این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۱۶۹-۱۹۰
عنوان فارسی
طبقهبندی مدلهای کسبوکار وب ۲.۰ و ارتباط آن با ویژگیهای وب ۲.۰
چکیده فارسی مقاله
وب 2.0 تنها یک فناوری یا یک استاندارد نیست، بلکه مجموعهای از مفاهیم و ویژگیهاست. مفاهیم و ویژگیهای وب 2.0 توجه بیشتری را میطلبد؛ چراکه مطالعات گذشته تنها به برخی از این مفاهیم و ویژگیها اشاره کردهاند. برای ارائه دیدی کامل از وب 2.0، این ویژگیها از طریق مرور ادبیات جمعآوری و چارچوبی از ویژگیهای وب 2.0 ارائه میشود. همچنین با توجه به عدم وجود دستهبندی یکپارچه و کاملی از مدلهای کسبوکار وب 2.0 و تنوع رویکردها و تعداد اندک مدلها، پژوهش پیش رو با استفاده از روش فراترکیب، این مدلها را بررسی، مقایسه و یکپارچه کرده است. در این پژوهش، دستهبندی جدیدی از مدلهای کسبوکار وب 2.0 ارائه شده است و ارتباطی مفهومی بین ویژگیهای وب 2.0 و مدلهای کسبوکار وب 2.0 ایجاد کرده و مهمترین ویژگیهای هر مدل کسبوکار بیان شده است. در پایان، مثالهایی واقعی از سایتهای ایرانی و سایتهای جهانی برای هر مدل، از طریق مشاهده و بررسی سایتها یا از درون مطالعات گذشته ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
وب 2.0، مدل کسبوکار، طبقه&،lrm،بندی، فراترکیب،
عنوان انگلیسی
Web 2.0 Business Models Taxonomy and its Relation with Web 2.0 Features
چکیده انگلیسی مقاله
Web 2.0 is not a single technology or standard but rather a set of concepts and features. Web 2.0 concepts and features call for further attention. Since, previous studies have only addressed only some of these concepts and features. In order to give a comprehensive view of Web 2.0, these features are collected through literature review and a framework of Web 2.0 features is presented. Also, due to the lack of an integrated and comprehensive classification of Web 2.0 business models and the diversity of approaches and the incompleteness of the models, this study has investigated, compared and integrated previous models and classifications using the meta-synthesis method. In this study, a new classification of Web 2.0 business models has been presented and the conceptual relationship between the characteristics of Web 2.0 and Web 2.0 business models has been proposed and the most important features of each business model have been mentioned. Finally, real examples from Iranian and international sites for each model has been presented through observation and evaluation of websites or from past research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Web 2.0, Business model, Taxonomy, Meta-Synthesis
نویسندگان مقاله
سید علی معصومی لاری | seyed ali masoumi lari
دانشجو کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
منیره حسینی |
استادیار فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_36509_1b559dd898569763cf9a52c6fc2ed70c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210321.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات