این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۱۶۹-۱۹۰

عنوان فارسی طبقه‎بندی مدل‎های کسب‎وکار وب ۲.۰ و ارتباط آن با ویژگی‎های وب ۲.۰
چکیده فارسی مقاله وب 2.0 تنها یک فناوری یا یک استاندارد نیست، بلکه مجموعه‎ای از مفاهیم و ویژگی‎هاست. مفاهیم و ویژگی‎های وب 2.0 توجه بیشتری را می‎طلبد؛ چراکه مطالعات گذشته تنها به برخی از این مفاهیم و ویژگی‎ها اشاره کرده‎اند. برای ارائه دیدی کامل از وب 2.0، این ویژگی‎ها از طریق مرور ادبیات جمع‎آوری و چارچوبی از ویژگی‎های وب 2.0 ارائه می‎شود. همچنین با توجه به عدم وجود دسته‎بندی یکپارچه و کاملی از مدل‎های کسب‎وکار وب 2.0 و تنوع رویکردها و تعداد اندک مدل‎ها، پژوهش پیش رو با استفاده از روش فراترکیب، این مدل‎ها را بررسی، مقایسه و یکپارچه کرده است. در این پژوهش، دسته‎بندی جدیدی از مدل‎های کسب‎وکار وب 2.0 ارائه شده است و ارتباطی مفهومی بین ویژگی‎های وب 2.0 و مدل‎های کسب‎وکار وب 2.0 ایجاد کرده و مهم‎ترین ویژگی‎های هر مدل کسب‎وکار بیان شده است. در پایان، مثال‎هایی واقعی از سایت‎های ایرانی و سایت‎های جهانی برای هر مدل، از طریق مشاهده و بررسی سایت‎ها یا از درون مطالعات گذشته ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله وب 2.0، مدل کسب‎وکار، طبقه&،lrm،بندی، فراترکیب،

عنوان انگلیسی Web 2.0 Business Models Taxonomy and its Relation with Web 2.0 Features
چکیده انگلیسی مقاله Web 2.0 is not a single technology or standard but rather a set of concepts and features. Web 2.0 concepts and features call for further attention. Since, previous studies have only addressed only some of these concepts and features. In order to give a comprehensive view of Web 2.0, these features are collected through literature review and a framework of Web 2.0 features is presented. Also, due to the lack of an integrated and comprehensive classification of Web 2.0 business models and the diversity of approaches and the incompleteness of the models, this study has investigated, compared and integrated previous models and classifications using the meta-synthesis method. In this study, a new classification of Web 2.0 business models has been presented and the conceptual relationship between the characteristics of Web 2.0 and Web 2.0 business models has been proposed and the most important features of each business model have been mentioned. Finally, real examples from Iranian and international sites for each model has been presented through observation and evaluation of websites or from past research.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Web 2.0, Business model, Taxonomy, Meta-Synthesis

نویسندگان مقاله سید علی معصومی لاری | seyed ali masoumi lari
دانشجو کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)

منیره حسینی |
استادیار فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_36509_1b559dd898569763cf9a52c6fc2ed70c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210321.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات