این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۱۹۱-۲۰۲

عنوان فارسی بررسی مدل‎های زنجیره ارزش در صنعت آموزش الکترونیکی و ارائه مدل بهینه (مطالعه موردی: یکی از دانشگاه‎های تهران)
چکیده فارسی مقاله امروزه یکی از فرصت‎هایی که فناوری اطلاعات و ارتباطات در اختیار مراکز آموزشی قرار داده، بهره‎گیری از آموزش الکترونیکی است. از آنجاکه این شیوه آموزش، رفته‎رفته به یک صنعت تبدیل شده است، بنابراین مفاهیم ارزش، خلق ارزش و زنجیره ارزش در آموزش سنتی نیاز به بازنگری و به‎روزرسانی براساس اجزای تشکیل‎دهنده یک سیستم آموزش الکترونیکی دارد. در این پژوهش با هدف ارائه یک مدل بهینه زنجیره ارزش، ضمن بررسی مقایسه‎ای مدل‎های زنجیره ارزش موجود در آموزش سنتی و الکترونیکی، شاخص‎های مهم یک مدل زنجیره ارزش ایده‎آل، از مرحله نیازسنجی تا ارزیابی نهایی دوره‎های الکترونیکی استخراج شد و با استفاده از ابزار مصاحبه، از زوایای گوناگون و با طرح 59 سؤال در سه بخش کلی تحلیل و طراحی، اجرا و ارزیابی در جامعه پژوهشی متشکل از دانشجویان به‎عنوان مشتری، اساتید، کارشناسان، مدیران، تأمین‎کنندگان و تولیدکنندگان محتوا در دانشگاه مورد مطالعه، نظرسنجی شد. در پایان، براساس نتایج حاصل از این نظرسنجی، مدل زنجیره ارزش بهینه و کاربردی برای استفاده در دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی متقاضی ورود به عرصه آموزش الکترونیکی ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Surveying eLearning Value Chain Models and offering Optimized Model (A Case Study in an Iranian University)
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, use of e-learning is one of the opportunities that information technology has provided for the teaching. Since the method of training has become an industry so the concepts of value and value creation in the value chain need to be reviewed and updated based on e-learning system components. In this paper, with the aim of offering optimized value chain in the comparative study of traditional and electronic learning value chain, important characteristics of an ideal value chain model, from the assessment of the needs phase to final assessment were extracted. Then by interviews, from different points of view and with 59 questions in three sections: general analysis and design, implementation and evaluation of a sample composed of students as clients, teachers, professionals, managers, suppliers and producers of content in the investigated university was surveyed. Finally, as the results of this survey, Optimized Value Chain model and its Application is presented for universities and higher education institutions seeking to enter the field of e-learning.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعیده منصوری |
دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی، دانشکده روان‎شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

کاترین ریاضی |
کارشناس ارشد آموزش، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال (Islamic azad university of tehran north)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_36522_d2810667e52cc542a70f73e13a850ed4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210322.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات