این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۲۲۳-۲۳۹
عنوان فارسی
شناسایی و بررسی عوامل تأثیرگذار بر خریدهای آنی آنلاین در فروشگاههای تخفیف گروهی در ایران
چکیده فارسی مقاله
خرید آنی آنلاین بر آن دسته خریدهایی تأکید دارد که مرزهای منطقی و متداول فرآیند خرید را درهم میشکند و بدون ارزیابی جایگزینهای متعدد و سبک سنگین کردن پیامدها، بهطور عمده پس از تأثیرپذیری فرد از نوعی محرک درونی یا بیرونی و در مدت زمانی بسیار کوتاه، رخ میدهد. توجه به عوامل تأثیرگذار بر خریدهای آنی، بهویژه در فضای مجازی، مورد توجه محققان حوزه مدیریت، اقتصاد، رفتار مصرفکننده و بسیاری دیگر قرار گرفته است. در این پژوهش، هدف شناسایی و بررسی اثرگذاری عوامل مرتبط با محیط، موقعیت، کالا، فرد و روشهای پیشبرد خرید آنی آنلاین است. روش پژوهش پیش رو، کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی است. دادههای این پژوهش از 123 پرسشنامه که بین مشتریان فروشگاههای اینترنتی تخفیف گروهی بهصورت تصادفی جمعآوری شدند، مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحلیل همبستگی و رگرسیون با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس و تجزیه تحلیلهای تکمتغیره و چند متغیره، نشان دادند که عوامل مرتبط با کالا و ویژگیهای فردی، تأثیر بهسزایی بر میزان خریدهای آنی آنلاین دارند، در عوض تأثیر ویژگیهای محیطی، موقعیتی و روشهای پیشبرد بر خرید آنی، مورد تأیید قرار نگرفتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Factors that Influence Online Impulsive Buying in Iran - Survey on Group Discount Websites
چکیده انگلیسی مقاله
Online impulsive purchasing is focused on those buying processes which simply break the borders of normal logical buying process, and are done after being influenced by some internal or external stimuli in a spare of moment and without complete evaluation of products' alternatives. This subject especially in an online context becomes a popular one among researchers in management, economy and consumer behavior fields. We also aim to count and analyze the influence of main stimulus affecting online impulsive purchases including environmental, situational, product related, individual and promotional factors by gathering 123 completed usable questionnaires from online shoppers of group discount websites. The data have been analyzed using SPSS software and finally we came to a conclusion which supports two of our main hypothesis about positive impact of individual factors and product related factors, and rejects 3 of them which were the impact of situational, environmental and promotional factors. The study is a descriptive applicable survey, and has gathered its data by accidental and convenience sampling methods from Iranian discount websites' customers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن نظری |
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مرجان بغدادی |
کارشناس ارشدmba ، مؤسسه آموزش عالی مهر البرز، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_36524_ac8c795a106b9e23d3ee69acb02292f1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210324.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات