این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۲۳-۳۶
عنوان فارسی
بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانک تجارت در شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
با پیدایش بانکداری اینترنتی، نسل جدیدی از مشتریان پا به عرصه گذاشتند. بانکها نیز بهمنظور دستیابی به سهم بیشتری از سود بازار رقابتی، میبایستی نسبت به جذب هر چه بیشتر این نسل مشتریان و وفاداری آنها، اقدام کنند و بانک تجارت نیز از این مقوله جدا نیست. از این رو، پژوهش پیش رو به شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانک تجارت در شهر تهران پرداخته است. این مطالعه، پژوهشی توصیفی بهروش همبستگی بوده که پژوهشی کاربردی نیز شمرده میشود. از نظر زمان، پژوهشی مقطعی، از نظر مکان محدود به شهر تهران و از نظر نوع دادهها، کمّی است. در این نوشتار، روش پژوهش برپایهی شش متغیر، کیفیت تارنما، اعتماد، کیفیت خدمات، ارزش ارائهشده، رضایتمندی و ویژگی خرید، مورد بررسی و آزمون قرار گرفته و میزان تأثیر هر یک بر وفاداری الکترونیکی تحلیل شد. جامعهی آماری آن، همهی مشتریان الکترونیکی بانک تجارت در شهر تهران و نمونهی آماری براساس فرمول کوکران و بهروش تصادفی ساده، 278 نفر انتخاب شدند. نتایج پژوهش بر تأثیر مستقیم و مثبت همهی متغیرهای مدل بر وفاداری الکترونیکی تأکید داشته و رتبهبندی تأثیر این متغیرها بهترتیب اولویت، کیفیت خدمات، ویژگی خرید، کیفیت تارنما، سطح اعتماد، ارزش ارائهشده و رضایتمندی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
وفاداری مشتری، وفاداری الکترونیکی، معادلات ساختاری،
عنوان انگلیسی
Investigating the Factors Affecting Electronic Loyalty of Bank Tejarat Customers in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
With the advent of Internet banking, new generation of customers appeared. Banks also for having a larger share in the competitive market should try to attract more customers as well as their loyalty. The present study is focused on identifying and rating the effective factors on electronics loyalty of Bank Tejarat customers. The present research is a descriptive research in a survey method which is also considered as an applied research. In the terms of time it's segmental, about location limited to Tehran, and about data it's qualitative. In this study, the research model is based on 6 website variable qualities. Trust, quality of service, the value presented, satisfaction, buying features and the effect of each one on electronic loyalty are analyzed. Statistical population of research includes bank Tejarat electronic customers in Tehran city, and the statistics sample was based on Cochran's C test and accidentally includes around 278 members. The result of this research focuses on the direct and positive effect of all variables of models on electronic loyalty and rating the impact of these variables regarding preference are quality of service, shopping trait, the website quality, the level of confidence, Value provided, and satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
صالح جوینده آبکنار | jooyandeh abkenar
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیکی، ایران
میرمهرداد پیدایی | mir mehrdad
استادیار دانشکدهی مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهر ری، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی شهر ری (Islamic azad university of shahr e ray)
احمد اصلیزاده | اصلیزاده
استادیار دانشکدهی مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهر ری، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی شهر ری (Islamic azad university of shahr e ray)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_36526_767bf8a0ce520a4161ce2544fe44bb4a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210326.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات