این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۱۱۷-۱۳۴

عنوان فارسی شناسایی و اولویت‎بندی عوامل اساسی مؤثر در تصمیم مشتریان برای خرید نرم‌افزارهای سازمانی (پیمایشی پیرامون مشتریان شرکت همکاران سیستم)
چکیده فارسی مقاله موج گسترش استفاده از سیستم­های اطلاعاتی، به‎ویژه نرم‎افزارهای آماده، در تسهیل امور و مدیریت فرآیندهای سازمانی، لزوم وجود استانداردهایی برای تولید این نرم‎افزارها و به‎خصوص، شناسایی عوامل مؤثر در انتخاب این نرم‎افزارها از دید مشتریان، آن را برجسته­تر کرده است. پژوهش پیش رو با رویکردی ترکیبی، ضمن شناسایی عوامل مؤثر بر تصمیم خرید محصولات جدید نرم‌افزاری، به طبقه‌بندی و اولویت‌بندی آنها پرداخته است. مصاحبه‌های عمیقی با ده نفر از مشتریان شرکت همکاران سیستم که احتمال می‌رفت در آینده قصد خرید نرم‎افزار جدید را داشته باشند، انجام گرفت و تحلیل محتوای این مصاحبه‌ها، درنهایت شاخص‌هایی را در پنج دسته آشکار کرد که مبنای طراحی پرسش‎نامه در مرحله‎ی کمّی شد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی ـ پیمایشی است. نمونه­ای 177 نفری از مشتریان شرکت همکاران سیستم برای مطالعه‎ی کمّی انتخاب شدند. آزمون کروسکال والیس، نرمال بودن جامعه و آزمون میانگین مؤثر بودن همه‎ی عوامل را تأیید کرد. سپس شاخص‌ها با آزمون فریدمن اولویت‎بندی شدند که عبارتند از: عوامل درون سازمانی خریدار، ویژگی محصول، عوامل مرتبط با سازمان فروشنده، عوامل مرتبط با فرآیند و ترفیع فروش، عوامل محیطی و بازار.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying and Prioritizing the Key Factors Influencing Customer Decision Making in Buying Organizational Software (A survey about HAMKARAN Co.)
چکیده انگلیسی مقاله Expansion of adopting information systems, specially packed software, facilitate managing the organizational process, hence, identification the factors influence customer buying decision is vital for software providers. This mixed method study tried to identify the factors affecting decision making of buying new organizational software, classify and rank them beside. In-depth interviews with 10 customers of Hamkaran system that had the potential of buying new software have been done and content analysis of these interviews revealed some factors in five categories that became the base of questionnaire design. This study is applied in view of aim, and is descriptive-survey in view of entity. Sample of 177 customers of System Group Co. have been chosen for the study. Kruskal-Wallis test and T test of normality showed all factors to be effective. Then the factors have been prioritized using Frideman test which are as follows: buyer`s internal organizational factors, product feature, factors related to sellers organization, factors related to process and selling promotion, market and environmental factors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شهریار عزیزی |
استادیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

منیژه قره‎چه | قره‎چه
استادیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

محمدحسین توانگر | mohammad hossein
کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، گرایش کسب‎وکار الکترونیکی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

شهرام جمالی کاپک | jamali کاپک
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازرگانی بین‎الملل، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_36586_4ce1397ac7ba94de73b63277ee5e02ac.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210331.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات