این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۱۹-۳۶

عنوان فارسی ارائه‎ی مدل مفهومی برای تبیین عوامل کلیدی مؤثر بر کیفیت سیستم‌های ارائه‎دهنده‎ی خدمات بانکداری اینترنتی (پیمایشی پیرامون بانک ملت)
چکیده فارسی مقاله با توجه به رشد تعداد استفاده‌کنندگان از خدمات بانکی اینترنتی، برای بازاریابان بانک‌ها الزامی است که درک بهتری از کاربران و مشتریان بانکداری اینترنتی داشته باشند. تنها از طریق این درک است که بازاریابان قادر به توسعه‎ی راهبرد‌ها و روش‌هایی برای جذب و حفظ مشتریان خواهند بود. در پژوهش پیش رو، عوامل مؤثر بر نگرش مشتریان در خصوص بانکداری اینترنتی مورد بررسی قرار گرفته است. جمع‎آوری داده‌ها به‎وسیله‎ی پرسش‎نامه‎ی الکترونیکی و با مطالعه‎ی موردی مشتریان خدمات اینترنتی بانک ملت انجام شده است. براساس یافته‌ها و نتایج این پژوهش، پیشنهادهایی در مورد چگونگی طراحی سیستم‌های ارائه‎دهنده‎ی خدمات بانکداری اینترنتی ارائه شده است تا با در نظر گرفتن نیاز مشتریان در فرایند طراحی این سیستم‌ها، امکان کسب مزیت رقابتی توسط بانک‌های ارائه‎دهنده‎ی خدمات اینترنتی فراهم شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Providing a Conceptual Model for Identifying Key Factors Affecting Internet Banking Systems Quality (Case Study: Mellat Bank)
چکیده انگلیسی مقاله Due to the increasing importance of Internet Banking and the critical actions taken by banks in order to offer Internet banking services in Iran and also according to the increasing number of people using Internet Banking services, it is essential for bank marketers to understand Internet banking customers better. Only through this comprehension the marketers are able to develop strategies and tactics to attract and sustain their customers. In this study we have investigated the influential factors in Internet banking systems quality. Electronic questionnaires were applied for data gathering through a case study of Mellat Bank Internet banking customers. According to research findings and conclusions, it is suggested to apply internet banking customer’s viewpoint in designing internet banking systems to provide customers with the opportunity of using Internet banking services and achieving good experiences. In this way, Iranian banks can differentiate their net-based services from their competitors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی دیواندری |
دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

احسان عابدی |
مربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده‎ی مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال (Islamic azad university of tehran north)

سید محمد رضا ناصر زاده | seyed mohammad reza naser zadeh
دانشجوی دکترای مدیریت گرایش سیستم‎ها، دانشکده‎ی مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_30049_bf4a52cfdd3c6d6e46c4773ad100c554.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210337.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات