این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۶۱-۸۸

عنوان فارسی شناسایی موانع مدیریت دانش برای چهار نوع فرایند کسب‎وکار
چکیده فارسی مقاله این مقاله به‎منظور بررسی تفاوت‎های مدیریت دانش در هر یک از فرایندهای کسب‎وکار، طبقه‌بندیِ مناسبی ارائه می‎کند. در این طبقه‌بندی، فرایندهای کسب‎وکار به چهار دسته فرایندهای جریان ‌کارگرا، اطلاعات‌گرا، تصمیم‌گرا و مشارکت‌گرا تقسیم می‌شوند. سپس در مورد ویژگی‌ها و مهم‌ترین موانع مدیریت دانش آنها بحث می‌شود. مطالعه‎ی ادبیات به شکل‌گیری گزاره‌های احتمالی در مورد مهم‌ترین موانع مدیریت دانش، در هر یک از چهار نوع فرایند منجر شد. گزاره‌های احتمالی از طریق انجام دو مطالعه‎ی موردی در یک فرایند جریان کارگرا و یک فرایند تصمیم‌گرا بررسی و فرضیه‌های پیشنهادی ارائه شده است. یافته‌های این پژوهش، به مدیران کمک خواهد کرد که در پیاده‌سازی نوآوری‎های مدیریت دانش، دیدگاه فرایندی داشته باشند و با توجه به نوع فرایندهای منتخب برای پیاده‌سازی مدیریت دانش، نسبت به رفع مهم‌ترین موانع مربوطه اقدام کنند. نتایج این پژوهش، بررسی و بهبود گزاره‌های احتمالی مربوط به فرایندهای اطلاعات‌گرا و مشارکت‌گرا و همچنین آزمون فرضیه‎های مطرح‎شده درباره‎ی مهم‌ترین موانع مدیریت دانش در چهار نوع فرایند کسب‎وکار، نقطه‎ی آغازی برای ادامه پژوهش‎های آتی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Knowledge Management Barriers Identification for the Four Kinds of Business Processes
چکیده انگلیسی مقاله This paper presents an appropriate categorization of business processes in order to study the different aspects of knowledge management for each kind of business processes. In this categorization, business processes are classified into the four categories including work-flow oriented, decision oriented, information oriented and motivation oriented. Then, the special attributes and knowledge management barriers for each kind of business processes are discussed. Findings from the literature led to some hypotheses about the most important knowledge management barriers in the four different kinds of business processes. Tentative theory has improved through two case studies for a work-flow oriented business process and a decision oriented business process. Research findings help managers to have process perspective in implementing KM initiatives and remove the most important barriers of KM regarding the type of the considered business processes. Improving the hypotheses related to the information oriented and collaborate oriented business processes through case study in their instance processes and also testing the introduced hypotheses are good start points for further research in the future.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مینا رنجبرفرد | رنجبرفرد
دانشجوی دکترای مهندسی صنایع، گروه مهندسی صنایع، دانشکده‎ی فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

محمد اقدسی |
دانشیار گروه مهندسی صنایع، دانشکده‎ی فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

امیر البدوی |
استاد گروه مهندسی صنایع، دانشکده‎ی فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

محمد حسن‎زاده |
استادیار، گروه علم اطلاعات و دانش‎شناسی، دانشکده‎ی مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_30051_5ab8c9422ef3602a65c5f486d383b128.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210339.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات