این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۷۱-۸۸
عنوان فارسی
بررسی تأثیر امنیت ادراکشده بر اعتماد به بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان زن (پیمایشی دربارهی بانک صادرات شهر سمنان)
چکیده فارسی مقاله
با وجود سرمایهگذاریهای فراوان انجامشده در زمینهی کاربری فناوریهایاطلاعاتی در عرصهی بانکداری، گزارشها حاکی از آن است که برخی از کاربران باوجود دسترسیبه فناوریها، از آن استفاده نمیکنند. این موضوع، نیاز به انجام پژوهشهایی برای شناسایی عوامل تعیینکنندهی پذیرش سیستم بانکداری اینترنتی توسط کاربران را آشکار میکند. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطهی امنیت ادراکشده و اعتماد به بانکداری اینترنتی از دیدگاه مشتریان زن شعب بانک صادرات شهر سمنان است. این پژوهش کاربردی بوده، از حیث هدف توصیفی است. اعضای نمونهی آماری این پژوهش، 147 نفر از مشتریان زن این بانک بودند و به کمک پرسشنامهای که روایی و پایایی آن مورد بررسی قرار گرفت، دادهها گردآوری شد. فرضیهی پژوهش به کمک مدل معادلات ساختاری بررسی شد. مطابق نتایج بهدست آمده، امنیت ادراکشده تأثیری مستقیم، مثبت و معنادار بر اعتماد به بانکداری اینترنتی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Study on the Effect of Perceived Security on the Trust of Female Customers in the Internet Banking: (A Survey of the SADERAT BANK in Semnan)
چکیده انگلیسی مقاله
In spite of the much investment on using IT in banking and in spite of users’ easy access, reports show that some people do not use it. This problem shows the need to explore factors which determine the acceptance of Internet banking system by users. The purpose of this study is to establish the relationship between Perceived Security and trust in Internet Banking from the viewpoint of female customers in different Semnan branches of SADERAT BANK. This applied research has a correlational-descriptive aim. The sample included 147 female customers of this bank who answered a questionnaire its validity and reliability were checked. The research hypothesis was tested using SEM. According to the results, P.S. has a direct, significant, positive effect on the trust in I.B.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین دامغانیان |
استادیار و عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
محمدعلی سیاه سرانی کجوری | mohammad ali siahsarani kojuri
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی دانشگاه
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_29069_c82d1300e4ed2b4bff2c8306ba0e0d30.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210347.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات