این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۱۳۵-۱۵۶
عنوان فارسی
ارزیابی عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی در سازمانهای ارائه دهندهی خدمات الکترونیک با استفاده از تکنیک AHP فازی
چکیده فارسی مقاله
در دنیای تجاری امروز، شناسایی صحیح نیازمندیهای مشتریان و پاسخ سریع به این نیازمندیها، کلید موفقیت تجاری محسوب میشود. افزایش وفاداری مشتریان بر سوددهی اثر گذاشته، سازمانها با برنامهریزی میتوانند منافع بلندمدت خود را تضمین کنند. از سویی خدمات ارائه شده شرکتهای رقیب روزبهروز به یکدیگر شبیهتر میشوند و بهسختی میتوان مشتری را با ارائهی خدمتی جدید در بلندمدت شگفتزده کرد؛ زیرا جدیدترین خدمات بهسرعت از سوی رقبا تقلید میشوند و به بازار عرضه میشوند. ازاینرو، سرمایهگذاری در حوزهی وفاداری مشتریان سرمایهگذاری اثربخش و سودمند برای شرکتها است. یکی از ایراداتی که به ارائهی خدمات الکترونیکی وارد است، وفاداری مشتریان است. برای بررسی عوامل ایجاد وفاداری الکترونیکی برای سازمانهای ارائهدهندهی خدمات الکترونیک، این پژوهش عوامل تأثیرگذار بر وفاداری مشتریان در خدمات الکترونیک را شناسایی میکند و با تهیه پرسشنامه و با استفاده از فرآیند تصمیمگیری سلسلهمراتبی فازی وزن هر یک از شاخصها را بهدست میآورد و در پایان آنها را رتبهبندی میکند. نتایج بهدست آمده نشان میدهد، کیفیت سرویس ارائهشده به مشتریان دریافتکننده خدمات الکترونیکی مهمترین عامل در ایجاد وفاداری الکترونیکی است. شناسایی عوامل تأثیرگذار بر وفاداری مشتریان در خدمات الکترونیک و رتبهبندی آنها به مدیران کمک میکند تا زمانیکه قصد سرمایهگذاری در این حوزه را دارند بر عاملی که رتبه بهتر و در نتیجه تأثیر بیشتری دارد سرمایهگذاری کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Evaluation of Effective Factors on e-Loyalty in Organizations Providing Electronic Services using Fuzzy AHP Method
چکیده انگلیسی مقاله
In today's business world, proper identification of customer’s requirements and a quick response to these requirements is a key to commercial success. Increasing customer loyalty affects the profitability and organizations can ensure their long-term interests by means of planning. In today's competitive world, the services provided by the competing company have to be more similar to each other and can be hard to surprise customers within completely new service in the long term, because the newest services are quickly imitated by competitors and marketed. Hence investment in customer loyalty is an effective and profitable investment for companies. One criticism that has entered into the e-service is customer loyalty. In order to study the causes of e-loyalty for organization providing e-services, this research identified the factors affecting customer loyalty in e-services and with questionnaire prepared and by using fuzzy hierarchical decision-making process acquires the weight of each factor and ultimately rank them. The results show that the quality of service provided to e-services customers is the most important factor in creating e-loyalty.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Customer, E-loyalty, e-Services, Fuzzy AHP
نویسندگان مقاله
فاطمه محمدی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
امیر افسر |
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
جواد تقی زاده |
کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار دانشگاه صنعتی شریف، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)
ملیحه باقری دهنوی | bagheri dehnavi
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_29072_dfab3e79d281d7fdfcd64e9bc526e440.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210350.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات