این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۴، شماره ۱۲، صفحات ۴۱-۶۴

عنوان فارسی طراحی سیستم استنتاج فازی برای انتخاب خدمات بانکداری الکترونیک (مطالعه موردی بانک سپه)
چکیده فارسی مقاله رشد و توسعه استفاده از اینترنت و خدمات الکترونیکی در صنعت بانکداری دنیا و به‌ویژه در کشور ما اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. این امر موجب شده تا رقابت تنگاتنگی بین بانک‌های دولتی و خصوصی برای استفاده از این خدمات به‌وجود آید که هر یک با ارائه خدمات بهتر سعی می‌کند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کند. نحوه‌ی ارائه خدمات، کیفیت خدمات و ویژگی‌هایی که درمورد خدمات الکترونیکی بانک‌ها می‌توان مدنظر گرفت، از یک‌سو، ارتباط مستقیم با میزان گرایش و تمایل مشتریان به استفاده از این خدمات داشته، از سویی دیگر، بر میزان رضایت و وفاداری مشتریان بانکداری الکترونیکی مؤثر است. در چنین شرایطی طبیعتاً مشتریان این بانک‌ها نیز برای دریافت خدمات با کیفیت بالاتر انتظارات بیشتری خواهند داشت. در پژوهش‌هایی که در زمینه‌ی بررسی و سنجش کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک، نبود مدلی جامع و کارآمد که بتواند جنبه‌های متنوع خدمات بانکداری الکترونیک را سنجش کند وجود دارد. بنابراین، در این پژوهش مدلی جامع شامل عوامل مؤثر بر انتخاب خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق یک بررسی گسترده ادبیات موضوع ارائه شده است. سپس با تعریف مجموعه‌های فازی عوامل مؤثر بر انتخاب خدمات بانکداری الکترونیک براساس نتایج پژوهش یعنی کیفیت خدمات ارائه‌شده و میزان اعتماد به آنها، کیفیت دسترسی به اطلاعات، سهولت استفاده از خدمات و میزان پاسخ‌گویی ارائه‌دهنده خدمات و همچنین توابع عضویت و قواعد فازی، سیستم استنتاج فازی سنجش میزان رغبت به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک برای بانک‌های ایرانی طراحی شده است. در پایان میزان رضایت از خدمات الکترونیکی بانک سپه، نخستین بانک ایرانی از طریق این مدل مورد سنجش قرار گرفته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Designing a Fuzzy Inference System for Selecting e-Banking Services (Case Study: Sepah Bank)
چکیده انگلیسی مقاله Recent growth and developments in internet and electronic services play a significant role in banking industry all over the world especially in Iran. It caused an intensive competition between governmental and non- governmental banks in the field of using e-banking services in a way that each bank attempts to attract more customers using high-quality e-services. Ways of delivering services, quality of services and specifications of e-banking services have direct relationship with tendencies and orientations of customers in using e-banking services. This fact also affects satisfaction and loyalty of customers. In this situation, customers will be more high-expected for receiving e-services in higher quality. By investigating e-banking literature; authors discovered lack of a comprehensive model for evaluating different aspects of e-banking services. As a result, the purpose of this research is to deeply explore the broad literature and to identify the most significant factors and indicators in evaluating the quality of e-banking services. Then by defining fuzzy set of factors affecting the selection of e-banking services which includes quality of service and trust, ease of use, responsiveness, information quality and also defining fuzzy membership functions and fuzzy rules, a comprehensive fuzzy inference system is provided so as to evaluate the tendency to use of e-banking services for Iranian banks. Finally satisfaction of e-banking services in Sepah bank as the first Iranian bank is evaluated through the model developed in this research.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هاتف رسولی |
کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

امیر مانیان |
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_28408_347a83bed369ed230f96aedb67748181.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210355.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات