این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۴، شماره ۱۲، صفحات ۱۶۵-۱۸۶

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر رضایت الکترونیکی: تجربه‌ای از کشور آلمان
چکیده فارسی مقاله نخستین و مهم‌ترین اصل بازاریابی تمرکز بر نیازها و خواسته‌های مشتریان است؛ زیرا بدون توجه به آن، شرکت‌ها در محیط رقابتی امروز قادر به ادامه حیات نخواهند بود. شرکت‌ها می‌دانند که ارائه محصول‌ها و خدمات باکیفیت، متناسب با نیازها و خواسته‌های مشتریان، مزیت رقابتی مهمی است که به فروش و سود بیشتر منجر می‌شود؛ بنابراین شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتریان و اتخاذ استراتژی‌ها و برنامه‌های مناسب برای تأمین این نیازها و خواسته‌ها از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت‌ها در بازارهای رقابتی است. با توجه به فضای رقابتی در تجارت الکترونیکی و ضرورت توجه به انتظارات و خواسته‌های مشتریان در بازار الکترونیکی، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان الکترونیکی انجام پذیرفته است داده‌های این پژوهش با استفاده از جمع‌آوری 221 پرسشنامه در کشور آلمان جمع‌آوری و با استفاده از نرم‌افزار SPSS تحلیل شده است. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد، از بین حدود شش معیار اصلی و 25 زیرمعیار شناسایی‌شده، شش معیار اصلی و هفده زیرمعیار، مهم‌ترین معیارهای مؤثر بر رضایت مشتریان الکترونیکی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Factors Affecting E-Satisfaction An Experience from Germany
چکیده انگلیسی مقاله The first and most important principle of marketing is focusing on the customer needs and wants, because regardless of that, companies will not be able to survive in today's competitive environment. These days, companies know that providing products and services according to customer needs and demands, is an important competitive advantage to gain more sales and benefit, so identifying customer needs and demands, and adopting appropriate strategies for supplying customers' desires are the most important activities in competitive markets. Considering the competitive environment in e-commerce and importance of focus on customer expectations in electronic markets, this study has been aimed to identify and prioritize the factors affecting customer satisfaction in electronic commerce. For data collection and final testing of the E-SAT model, questionnaire was designed and distributed between 221 people in Germany. Collected data was analyzed by SPSS software. The research model had found out that from six main factors and 25 sub factors, six factors and 17 sub factors affect satisfaction in online shopping. Also in this study, the type of goods, prices of purchased goods and age range of online buyers are investigated.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شهریار عزیزی |
استادیار، مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

امیر نیما نگهداری | amir nima
دکترای مدیریت بازرگانی از دانشگاه ملی ارمنستان


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_28413_3c93392c18177f4279e419e4a8c79f05.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210360.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات