این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۴، شماره ۱۱، صفحات ۲۵-۴۰
عنوان فارسی
پیمایشی از ابعاد پیادهسازی سیستمهای برنامهریزی منابع سازمان و مدیریت ارتباط با مشتری در شرکتهای ایرانی
چکیده فارسی مقاله
امروزه خریداری و استفاده استراتژیک از سیستم برنامهریزی منابع سازمان و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری راهحلی است که پژوهشگران و صاحبنظران فناوری اطلاعات برای پایداری در اقتصاد دیجیتالی به سازمانها پیشنهاد میکنند. در این بین بسیاری از شرکتهای ایرانی نیز تمایل به پیادهسازی این سیستمها در سازمان خود پیدا کردهاند، ولی گاهی با مسائل و ابعاد پیادهسازی این سیستمها آشنایی کافی ندارند؛ ازاینرو هدف این پژوهش انجام پیمایشی دربارهی پیادهسازی سیستمهای برنامهریزی منابع سازمان و مدیریت ارتباط با مشتری در شرکتهای تولیدی و خدماتی کشور ایران است. در این پیمایش تلاش بر این است، برخی از مهمترین جنبههای پیادهسازی این سیستمها شامل انگیزههای پیادهسازی، موانع و مشکلات پیادهسازی این سیستمها در کشور، نتایج پیادهسازی این سیستمها، معیار گزینش این سیستمها توسط کاربران، معیار گزینش عرضهکنندگان این سیستمها و عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی این سیستمها بررسی شود. جامعهی پژوهش، شامل 41 شرکت در حوزهی سیستم برنامهریزی منابع سازمان و شانزده شرکت در حوزهی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بوده است. نتایج پیمایش نشان میدهد، این شرکتها با انگیزههایی مانند افزایش بهرهوری، افزایش نتایج تجاری، افزایش کیفیت اطلاعات، پاسخگویی بهتر به مشتری و کاهش موجودی، وارد پیادهسازی این سیستمها در سازمان خود میشوند ولی در عمل با مشکلاتی مانند عدمشناخت و تعریف درست نیازمندیها، یکپارچهسازی اطلاعات، مقاومت کارکنان، عدمتناسب تکنولوژی با ساختار موجود و ایجاد هزینههای غیرقابل پیشبینی مواجه میشوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Survey of the Implementation Aspects of Enterprise Resource Planning and Customer Relationship Management Systems in Iranian Companies
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of the present study is to conduct a survey of the implementation of enterprise resource planning and customer relationship management systems in Iranian manufacturing and service companies. The focus of this survey is on some aspects of implementation of these systems including motivations, obstacles and problems, results obtained from implementation of these systems, criteria for selecting these systems, criteria for selecting suppliers of these systems, and key success factors in implementation of these systems.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
پیام حنفی زاده |
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه علامه طباطبایی، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
شبنم دادبین |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه علامه طباطبایی، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مسعود براتی |
مربی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد، گروه مدیریت، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد (Islamic azad university of najafabad)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_24999_74c304d011c4ed725a8c571468ae71b6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210363.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات