این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۴، شماره ۱۱، صفحات ۹۲-۶۹

عنوان فارسی بررسی نقش میانجی کنش متقابل اجتماعی در تأثیرگذاری ساختار و جو سازمانی بر مدیریت دانش (مطالعه‌ موردی: صنایع خودروسازی در ایران)
چکیده فارسی مقاله مدیریت دانش تحت تأثیر متغیرهایی مانند ساختار سازمانی، سبک رهبری، فرهنگ سازمانی، فناوری اطلاعات و غیره قرار می‌گیرد. ساختار و جوسازمانی را می‌توان چارچوب و زیرساختی در اجرای موفق مدیریت دانش دانست. مطالعه‌های پیشین تأثیر این دو متغیر را در اجرای مدیریت دانش بررسی کرده‌اند. در این مطالعه ضمن بررسی تأثیرگذاری ساختار و جو سازمانی بر مدیریت دانش، نقش میانجی کنش متقابل اجتماعی در تأثیرگذاری ساختار و جو سازمانی بر مدیریت دانش بررسی شده است. پژوهش از این حیث که نقش میانجی کنش متقابل اجتماعی را در ارتباط بین ساختار و جوسازمانی با مدیریت دانش تحلیل کرده است، دارای نوآوری است. این مطالعه در نمونه‌ای 148تایی از شرکت‌های صنعت خودرو در کشور انجام شده است. روش تحقیق مورداستفاده در این پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی- مدل معادلات ساختاری بوده است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد، ساختار و جو سازمانی تأثیر مثبت و معناداری بر مدیریت دانش و کنش متقابل اجتماعی داشته،کنش متقابل اجتماعی، متغیر میانجی در تأثیرگذای ساختار و جو سازمانی بر مدیریت دانش، عمل می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جو سازمانی، ساختار سازمانی، کنش متقابل اجتماعی، مدیریت دانش،

عنوان انگلیسی The Effect of Electronic Services Quality on Trust-Building in Online Customers of Tehran’s Brokerage Firms
چکیده انگلیسی مقاله Knowledge management is influenced by many variables such as organizational structure, leadership style, organizational culture, information technology etc. We can spot organizational structure and climate as a framework and infrastructure can be considered in implementing successful knowledge management. Previous studies examined these variables in the implementation of knowledge management. In this study we investigated the influence of organizational structure and climate on knowledge management and mediator role of social interaction has been checked. Examining the mediator role of social interaction is the research innovation. In this study a sample of 148 companies in Iranian automotive industry has been selected. The results of structural equation model analysis support a mediating social interaction between organizational structure and climate with KM.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی محمودصالحی |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی ،دانشگاه شهیدبهشتی- کارشناس فرایند در مدیریت مهندسی سازمان و سیستم های شرکت سایپا، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

بهروز دوری |
دانشیار، دانشگاه شهیدبهشتی، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

خلیل صفری |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه شهیدبهشتی- مربی گروه مدیریت دانشگاه پیام نور، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_25000_e9b104a7e5656bd8aec2c239741a3e3f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210364.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات