این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۴، شماره ۱۰، صفحات ۱-۲۴

عنوان فارسی نقش ارتباطات در هماهنگی کانال‌های توزیع چندگانه در صنعت الکترونیک
چکیده فارسی مقاله امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پدیدار شدن مدل‌های جدیدکسب وکار، افزایش سطح رقابت و تغییر خواسته‌ها و انتظارات مشتریان، استفاده ازکانال‌های توزیع چندگانه، روزبه‌روز در حال گسترش و اهمیت روزافزون است. استفاده ازکانال‌های توزیع چندگانه برخلاف داشتن مزایای متعدد، چالش‌هایی از قبیل بروز تضاد و تعارض، تخصیص محصول، سواری مجانی برخی اعضا و غیره را به‌دنبال دارد؛ هماهنگی و انسجام این کانال‌ها با کارآیی بالا و رفع این چالش‌ها مستلزم قابلیت‌هایی است تا عرضه‌کنندگان به‌هنگام تصمیم‌گیری مجهز به تاکتیک‌های مختلف بوده، ضمن داشتن گزینه‌های مختلف بتوانند به دستاوردهای گوناگون دسترسی داشته باشند. هدف اصلی پژوهش، بررسی نقش ارتباطات در هماهنگی کانال‌های توزیع از نظر عرضه‌کننده در کانال‌های توزیع چندگانه است. سؤال اصلی پژوهش عبارت است از، نقش ارتباطات در هماهنگی کانال‌های توزیع چندگانه و تأثیرآن بر عملکرد عرضه‌کنندگان. این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است و جامعه‌ی آماری آن شامل عرضه‌کنندگان محصولات و قطعات الکترونیکی در تهران است. از این جامعه‌ی آماری، تعداد 175 نفر از مدیران بازاریابی و فروش که در امر تصمیم‌گیری درباره‌ی کانال‌های توزیع مسئولیت و مشارکت دارند، نمونه‌ی آماری این پژوهش انتخاب شدند. تحلیل داده‌ها با استفاده از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری انجام شد. یافته‌های مطالعه حاکی از این است که عواملی مانند استراتژی ارتباطی، کیفیت اطلاعات، تسهیم اطلاعات و توانمندی اطلاعات بر عملکرد مالی و غیرمالی تأثیر مثبت داشته، عملکرد غیرمالی نیز بر عملکرد مالی اثر مثبتی دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارتباطات، کانال‌های توزیع چندگانه، هماهنگی،

عنوان انگلیسی Communication Role in Coordinating Multiple Distribution Channels in the Electronics Industry
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, with technology progress and the emergence of new business models, increased levels of competition and changing demands and expectations of customers, using multi channels of distribution is growing rapidly. The coordination and integration of these channels with high efficiency and the elimination of these challenges requires more discussion. The purpose of this study is to investigate the role of communication in coordinating multiple distribution channels from the perspective of the supplier. This study aimed to identify influential capabilities in coordinating multiple distribution channels from the supplier’s perspectives. Statistical population of this study included electronics products suppliers in Tehran. Statistical sample of this study is 157 marketing and sales managers. Data analysis using structural equation modeling technique was conducted. Findings suggest that capabilities such as communication strategy, information quality, information technology and information sharing are affecting factors in coordination of multichannels and have positive effect on supplier financial and non-financial performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله communication, coordination, Multiple Distribution Channels

نویسندگان مقاله محمد باشکوه اجیرلو |
استادیار گروه مدیریت دانشگاه محقق اردبیلی، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)

وحیده علی پور |
استادیار گروه مدیریت داتشگاه زنجان، ایران


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_24888_589ec97630c46896dfb9c30efc654d90.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210370.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات