این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۴، شماره ۱۰، صفحات ۹۳-۱۱۸
عنوان فارسی
ارائه مدل عوامل موثر بر تسهیم دانش گروههای آموزشی دانشگاه آزاداسلامی (پیمایشی پیرامون واحد تهران شمال و علوم وتحقیقات)
چکیده فارسی مقاله
توانایی تسهیم دانش گروههای آموزشی دانشگاهی یکی از پیش نیازهای مهم برای کسب شایستگی های علمی و پژوهشی است.این مقاله با هدف تعیین عوامل موثر بر تسهیم دانش درون و مابین گروههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است. توانایی های تکنولوژیک، فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی ، وضعیت مستند سازی دانش ، کنترل سرپرست، تعامل سازمانی، وابستگی های ارتباطی و روشهای انگیزشی از جمله عوامل زمینه ای سازمانی و همینطور اعتماد به مدیریت ، ادراک حمایت سازمانی از عوامل ادراکی هستند که همگی بعنوان متغیر مستقل مورد بررسی قرار گرفتند. تعداد 148 نمونه بصورت طبقه ای تصادفی از اعضای هیئت علمی واحد تهران شمال و واحد علوم وتحقیقات انتخاب شده است و روش تحقیق این مقاله، میدانی از شاخه همبستگی است و برای تجزیه و تحلیل داده ها، روشهای آماری t تک نمونه ای، تحلیل عاملی تاییدی و مدل معادلات ساختاری از طریق نرم افزارهایSPSS وPLS استفاده شده اند. نتایج نشان می دهد که اعتماد به مدیریت از طریق مستند سازی دانش بر تسهیم دانش درون و مابین گروهی تاثیردارد. توانمندی های تکنولوژیک و ادراک حمایت سازمانی از عوامل موثر بر تسهیم دانش مابین گروهی بوده اند. همینطور روشهای انگیزشی مادی و غیر مادی بر تسهیم دانش درون گروهی تاثیر داشته اند. دست آوردهای این تحقیق مبنای تجربی مناسبی جهت برنامه ریزی و اجرای سازوکارهای مدیریت دانش را فراهم آورده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Introducing the Model of Factors Influencing Knowledge Sharing Departments OF Islamic Azad University (Survey in the North Branch of Tehran and Science and Researches Campus)
چکیده انگلیسی مقاله
The ability of knowledge sharing is an important prerequisite to achieve educational and research competence in the academic departments. This paper aims to determine the factors affecting knowledge sharing within and between departments in Islamic Azad University. Technological capabilities, organizational culture, organizational structure, knowledge documentation, supervision control, organizational interaction, relational involvement and motivational methods are the organizational contextual factors as well as the perceptual factors including trust in management, fear of loosing one’s unique value and perceived organizational support, all of the above mentioned have been tested as the independent variables. This survey research was implemented within North Branch of Tehran and Science and Researches Campus including 148 stratified random samples of the faculty members. The statistical analysis of the model has been done through one sample T-test, confirmatory factor analysis & structural equation model with SPSS and PLS software’s. These results are defined as trust in management has significant effect on knowledge sharing within and between departments with mediation effect of knowledge documentation. Technological capabilities and perceived organizational support have significant effect on knowledge sharing among departments. Also the material and spiritual motivational methods have significant effect on knowledge sharing within departments. In order to promote knowledge sharing the results of this research has provided the empirical basis for planning and implementing knowledge management mechanisms in universities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا علی پور درویشی |
استادیار دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال (Islamic azad university of tehran north)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_24892_8a6f53b782408550764e67d321f27ba2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210374.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات