این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۳، شماره ۹، صفحات ۴۱-۶۸
عنوان فارسی
تأثیر توانایی جذب و فرهنگ سازمانی بر موفقیت اجرای IS در شرکتهای تولیدی قطعات خودروی استان گیلان
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش به دنبال بررسی نقش توانایی جذب و فرهنگ سازمانی در موفقیت اجرای IS است. با توجه به اهمیت یادگیری و جذب اطلاعات در فضای به شدت رقابتی امروزی، ایجاد سازمانها و کسبوکارهای مبتنی بر سیستمهای اطلاعات لازمه موفقیت برای رسیدن سریعتر به اهداف است. برای استفاده کارکنان و سازمان از اطلاعات جدید نیاز به افزایش توانایی جذب در سازمان، امری ضروری و اجتنابناپذیر است. توانایی جذب، توانایی سازمان در شناسایی ارزش اطلاعات جدید، کسب، درک و بهکارگیری آنها برای دستیابی به اهداف سازمان است. توانایی جذب، بعد جدیدی از یادگیری و خلاقیت است که شامل دانش مدیریتی و کانالهای ارتباطی و روابط آنها در بهکارگیری و اجرای سیستمهای اطلاعات است. در این پژوهش، فرهنگ سازمانی مؤثر بر توانایی جذب را بررسی کردهایم. دادههای پژوهش از میان شرکتهای تولیدی قطعات خودروی مستقر در سطح استان گیلان گردآوری شدهاند که حجم نمونه در مجموع تعداد 227 نفر از شرکتهای مختلف محاسبه شد. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی بوده که اطلاعات از طریق پرسشنامه جمعآوری شده است و برای سنجش روابط متغیرها از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان میدهد، فرهنگ سازمانی و توانایی جذب، رابطهای مستقیم و تأثیری مثبت بر روی موفقیت اجرای IS دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of Absorptive Capacity and Corporate Culture on IS Implementation Success in Production Companies of Automobile Segments in the Guilan Province
چکیده انگلیسی مقاله
This study examines absorptive capacity’s role and corporate culture in IS implementation success. Given the importance of learning and information absorptive in today's competitive environment, creating organizations and businesses based on information systems is required to successfully and rapidly achieve its goals. For using new information by employees and organizations it is necessary and inevitable to increase absorptive capacity in the organizations. Absorptive capacity is the organization’s ability to recognize the value of new information, assimilate and apply it to achieve organizational ends. The research data were gathered from production companies of automobile segments, settled in the province of Guilan. The sample volumes was calculated totally 227 persons from several companies. The research method was descriptive which was a survey type. The information was collected via questionnaire and a model of structural equations was used in order to measure relations between variables. The results indicate that corporate culture and absorptive capacity has a direct relation and has a positive effect on IS success.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد رحیم رمضانیان | mohammad rahim
استادیار دانشگاه گیلان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
نرجس بساق زاده |
کارشناس ارشد، مدیریت صنعتی، دانشگاه
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_24664_79062bf51c1750893b1ce32d07f68624.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210381.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات