این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۳، شماره ۹، صفحات ۱۶۳-۱۸۹
عنوان فارسی
ارائه چارچوبی مفهومی برای نوعشناسی دانش مشتری: یک مطالعه موردی
چکیده فارسی مقاله
با عنایت به نقش بیبدیل دانش درکسب مزیت رقابتی در اقتصاد جهانی امروز،کسبوکارها بیش از گذشته به دانش مشتری توجه میکنند. شناسایی و مدیریت انواع دانش مشتری از موضوعات چالشی پیش روی پژوهشگران و کارشناسان حوزه مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتریان است. هدف این پژوهش ارائه چارچوبی مفهومی برای نوعشناسی دانش مشتری است. برای نیل به این هدف، استراتژی پژوهش سه مرحلهای شامل"طراحی چارچوب مفهومی پژوهش"،"اعتبارسنجی چارچوب مفهومی پژوهش" و "ارزیابی شرکت منتخب (همکاران سیستم) با استفاده از چارچوب طراحی شده" دنبال شد. درمرحله اول، با استفاده از بررسی و تحلیل ادبیات پژوهش، چارچوبی مفهومی (چارچوب خوشه انگور) مشتمل بر سی عنوان دانش مشتری در ذیل سه دسته عمده دانش "برای"، "از" و "درباره" مشتری طراحی شد. سپس اعتبار چارچوب پیشنهادی با استفاده از نظرسنجی خبرگان بررسی و تأیید شد. چارچوب خوشه انگور را میتوان جامعترین چارچوب در حوزه نوعشناسی دانش مشتری دانست. در پایان، میزان مدیریت انواع دانش مشتری در شرکت همکاران سیستم براساس چارچوب طراحی شده ارزیابی شد. نتایج پژوهش نشان میدهد، این شرکت تاکنون بیشتر به "دانش برای مشتری" اهمیت داده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Presenting a Conceptual Framework for Identifying the Typology of Customer Knowledge: A Case Study
چکیده انگلیسی مقاله
Regarding the critical role of knowledge in gaining competitive advantages, businesses experts are focusing on customer's knowledge more than before according to recent global advancements. Identification and management of customer`s knowledge is one of the most challenging issues for researchers and experts in the field of knowledge management and customer relationship management. The purpose of this study is to provide a conceptual framework for identifying the typology of customer knowledge. To achieve this goal, a three-stage research strategy including “designing conceptual framework of research", "validation of conceptual framework“ and "evaluation of selected company (Hamkaran System) using the framework designed" is developed. In the first stage, a conceptual framework (the cluster of grapes), including 30 customer`s knowledge in the following three major categories of knowledge "for“, "From" and "about" the client was designed using literature review. Then the proposed framework is validated and approved by experts. Grape cluster framework can be considered as the most comprehensive typology framework of customer`s knowledge. Finally, the amount of customer knowledge management in Hamkaran System was evaluated based on the research framework. Results indicate that Hamkaran System has focused on "customer knowledge" more than other types of customer`s knowledge.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی شامی زنجانی | shami zanjani
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
فاطمه نجف لو |
کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_24669_d23807d6791d63eb8c89b57650467fe3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210386.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات