این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۳، شماره ۸، صفحات ۱۳۳-۱۵۰
عنوان فارسی
نقش مدیریت دانش در عملکرد فرآیند توسعه محصول جدید پژوهشی پیرامون شرکت های SME صنعت نرمافزار استان یزد
چکیده فارسی مقاله
منشأ اصلی موفقیت در کسب مزیت رقابتی برای شرکتها در آینده، توسعهی موفق و مداوم محصولات جدید و بهبود یافته است. در سی سال اخیر پژوهشهای زیادی بر روی اثربخشی فرآیندهای توسعهی محصول جدید انجام شده و مدلهای گوناگونی جهت سیستماتیک کردن این فرآیندها ارایه شده است. در فرآیند توسعهی محصول مقدار زیادی از دانش سازمانی ایجاد، ذخیره، بازیابی و مورد استفاده قرار میگیرد. از اینرو بسیاری از پژوهشگران، این فرآیند را بهشدت دانشی میدانند و داشتن سیستم مدیریت دانش را عامل مهمی در کاهش عدم اطمینان این فرآیند و موفقیت عملکرد محصولات جدید محسوب میکنند. در این مقاله نقش مدیریت دانش و عوامل کلیدی موفقیت در عملکرد فرآیند توسعهی محصولات جدید نرمافزاری، بر اساس مطالعه شرکتهای نرمافزاری استان یزد مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش نوع پیمایشی همبستگی است که بر این اساس اطلاعات جمعآوری شدهی 43 شرکت از طریق پرسشنامه، مورد تحلیل قرار گرفته است و نتایج دلیلی را مبنی بر رد فرضیه-های سه گانهی این پژوهش نشان نداد. در پایان پیشنهادهایی بر اساس نتایج حاصل ارایه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Role of Knowledge Management (KM) in the New Product Development (NPD) performance of Software SMEsA survey on Software SMEs in the Yazd Province
چکیده انگلیسی مقاله
In future, the main cause of competitive advantage for companies is successful new product development. In recent 30 years, many researches have done about efficiency of NPD process and many various models have been developed to systematize these processes. In the NPD process, great amount of organizational knowledge will be created, stored, retrieved and used. Therefore, many researchers presumed NPD as a high knowledge based process and believe knowledge management system has important role in decreasing uncertainty and increasing success of NPD. In this research, the role of knowledge management and critical success factors have been surveyed in performance of NPD process in software SMEs of Yazd province. The type of this survey is correlation and data were gathered by questionnaire for 43 companies as our society. The results indicated that three research hypotheses were confirmed. Finally, suggestions on the basis of the findings will be presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیر مانیان |
دانشیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
عزت اله اصغری زاده |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد دهقان بنادکی | dehghan banadaki
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_24006_a18b749520158e13ffc76839ca415b6f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210394.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات