این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۳، شماره ۷، صفحات ۱۹-۳۶

عنوان فارسی بررسی چالش میان اینترنت و رسانه‎های جمعی در انتشار اخبار و اطلاعات با استفاده از فرآیندهای احتمالی
چکیده فارسی مقاله به‌جدید بودن تکنولوژی اطلاعات و اینترنت در دنیا، و از طرفی به‌دلیل محدودیت‎های ذاتی سیستم‎های رسانه‌ای و خبری سنتی مانند: روزنامه و نشریات، رادیو و تلویزیون، به جهت تعاملی بودن آن، انتشار اخبار و اطلاعات در بستر اینترنت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است. اما ممکن است گاهی استفاده از اینترنت، دست‎اندرکاران رسانه‎ها را به اهداف پیش-بینی شده و مورد انتظار نرساند؛ زیرا هر رسانه، برای برآورده ساختن اهداف خاصی مناسب است. به‌طوری که گاهی استفاده از اینترنت و گاهی هم استفاده از رسانه‎های جمعی می‌تواند مفید باشد. در این مقاله سعی شده است با استفاده از فرآیندهای احتمالی و با انطباق دادن مدل شیوع با رفتار رسانه‎های جمعی و همچنین با ارایه روش ریاضی جدید برای تحلیل رفتار اینترنت درخصوص انتشار اخبار در بستر زمانی، رفتار رسانه‎ها تحلیل و بررسی شود. بدین منظور عواملی همچون: میانگین تعداد افرادی که پس از گذشت زمان t خبر را می‌شنوند، میانگین زمانی که طول می‌کشد تا n نفر خبر را بشنوند و سایر پارامترهای مهم در رسانه بررسی و مطالعه شده است. این پارامترهای مهم، ارزیابی و انتخاب رسانه‎ها را بسیار سهل و آسان می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluation of Challenge between Internet and Mass Media in News Diffusion with the Use of Stochastic Process
چکیده انگلیسی مقاله Because of the newness of Information Technology (IT) and Internet in the world, and because of intrinsic constraint of multimedia and traditional news systems such as: newspaper, bulletin, radio and television in interactive communication, diffusion of news and information in Internet has possessed special situation. But it is possible sometimes that the use of internet doesn’t achieve anticipated and expected objectives for leaders of media. Because every media is appropriate to fulfill special objectives. Namely, sometimes using the Internet and occasionally using the mass media, can be efficient. In this article, it is tried with using stochastic process and adapting epidemic model for mass media behavior and also introducing a new mathematic method for analyzing Internet behavior concerning diffusion news in a period of time and the behavior of media is analyzed. Therefore, some features such as: the mean number of person hears news, the mean of time continues to hear news N-person, and other important parameters are studied.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید غلامرضا جلالی نایینی | seyed gholamreza jalali naini
استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی صنایع، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

سعید یعقوبی |
دانشجوی دکترای مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

فاطمه پورداداشی کماچالی | poordadashi komachali
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_22676_a1e2adaa136f8c74204d99de14cde574.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210398.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات