این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۳، شماره ۷، صفحات ۵۵-۷۶

عنوان فارسی کانالیزه کردن ‌مدیریت ارتباط با مشتری (‌CRM‌)‌ در چارچوب دولت الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله دولت الکترونیکی، مقوله‌ی نوپایی به‌حساب آمده و پیاده‌سازی آن در کشورهای مختلف بر اساس تکامل و ‌پیچیدگی آن متفاوت است. در این بین، اقتباس سیستم‎های اطلاعاتی مطرح در بخش تجاری، ‌‌بدون‌شک یکی از عرصه‎های بالقوه در تکامل دولت الکترونیکی به‌شمار می‌رود. از میان ‌سیستم‎های مورد اقتباس نیز مدیریت ‌ارتباط با مشتری (CRM) می‌تواند با نمود بیشتری در عرصه‌ی توسعه و ‌بالندگی ‌دولت الکترونیکی و گسترش شهروندمحوری همراه باشد. با توجه به ‌آنکه اقتباس مدیریت ‌ارتباط با مشتری، در قالب نظام منسجمی از دولت الکترونیکی، ‌در مراحل اولیه رشد خود قرار دارد، ‌از این‌رو مقاله‌ی حاضر درصدد است با تمرکز بر دولت الکترونیکی از منظرهای ‌فنی و زنجیره‎های ‌تأمین، به طرح مدل گرافیکی و تصویری از ‌جای‌گیری‌ مدیریت ‌ارتباط با مشتری در چارچوب دولت ‌الکترونیکی پرداخته و با ‌مراجعه به آراء و نظرات خبرگان (25 نفر از متخصصان مدیریت، اقتصاد و ‌فناوری اطلاعات)، مدل ارایه شده را بر ‌‌پایه ویژگی‎های مدولاری، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری، ‌مورد بررسی قرار دهد. برآیند این بررسی، قالب‌بندی و راهکارهایی است که در راستای کانالیزه‌کردن مدیریت ارتباط با مشتری در چارچوب دولت الکترونیکی ارایه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Implementing Customer ‎ Relationship Management (CRM) in the Framework of Electronic- Government
چکیده انگلیسی مقاله Electronic government is a new concept that governments according to level of development implement in different ways. Utilizing informational systems in business sections has created potential context for developing electronic government. Customer relationship ‎management (CRM) is an important system in management that helps to develop electronic government and promote citizenship-based in organizations. There are a few studies about implementing customer ‎ relationship management in framework of electronic government. However, this article surveys electronic government in technical approach and supply chain, then it develops graphical model for implementing customer ‎relationship management in framework of electronic government. This survey is done with Delphi method and presents electronic-government model based on customer ‎ relationship management. It is surveyed with modular factors, flexibility and criterion definition. Finally, it develops suggestions for implementing customer ‎ relationship management in framework of electronic- government.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله طاهر روشندل اربطانی | roshandel arbatani
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

عطا غفاری |
استادیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)

حبیب ابراهیم پور |
استادیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_22678_3edad31985d6ecd44f78bbcdee431a2c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210400.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات