این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۳، شماره ۶، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مدل عملکرد صادراتی با رویکرد توانمندیهای بازاریابی در صنعت نرمافزار ایران
چکیده فارسی مقاله
تقویت صادرات غیرنفتی از نگرانیهای اصلی و راهبردی کشور است. یکی از صنایع سودآور و دانش محور صنعت نرمافزار است. شناسایی عوامل مؤثر بر عملکرد صادرات شرکتهای نرمافزاری میتوان برنامهریزی بهتری برای افزایش صادرات نرمافزار انجام داد. بههمین منظور در این مقاله مدلی متشکل از متغیرهای مهم صنعت نرمافزار شامل: شدت رقابت، توانمندی برنامهریزی و اجرای بازاریابی به همراه سه بعد بازارگرایی (مشتریگرایی، رقیبگرایی، هماهنگی درون سازمانی) طراحی شد. گردآوری دادهها از طریق یک پرسشنامه 37 سؤالی و بر مبنای پاسخهای مدیران عالی شرکتهای نرمافزاری صادرکننده انجام شد. پایایی متغیرهای مکنون همگی در بازه قابل قبول قرار دارد. برای آزمون مدل از روش کمترین مربعات جزیی و نرمافزار Smart PLS-Graph نسخه 2.0 استفاده شد. نتایج نشان داد، شدت رقابت بر عملکرد در بازار بینالمللی، مشتریگرایی و توانمندی اجرای بازاریابی اثر مثبت دارد. نتایج آزمون نشان داد که رقیبگرایی، قابلیت اجرای بازاریابی و مشتریگرایی بهطور مثبت بر عملکرد در بازار بینالمللی مؤثر است. تفکیک آثار نشان داد، مهمترین عوامل تعیین کنندهی عملکرد در بازارهای بینالمللی به ترتیب عبارتند از: شدت رقابت، توانمندی اجرای بازاریابی، مشتریگرایی و رقیبگرایی.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازارگرایی، توانمندی بازاریابی، شدت رقابت، عملکرد صادراتی،
عنوان انگلیسی
A Marketing Capability Based Export Performance Model for IRAN Software Market
چکیده انگلیسی مقاله
Increasing non-oil exporting is among the most important concerns for Iran. Software industry is among the knowledge based and profitable ones. Identification of factors affecting export performance of software developers can improve planning that in turn results in increasing software export. In this research a model consisting of seven important variables in software industries including: competitive intensity, marketing planning and executing capability along with three market orientation factors (customer and competition orientation and inter-functional coordination) proposed. Data were gathered by 37-items questionnaire. Questionnaires were completed by senior managers of software companies. Cronbach's ? coefficient was calculated for all latent variables and showed that all coefficients are in acceptable range. For testing the research model we used Smart PLS-Graph 2.0. Results showed competition intensity has positive impact on the competition orientation, marketing execution capability and performance in international market. Findings indicated that competition orientation, marketing execution capability and customer orientation have positive impact on performance in international market. Decomposition effects revealed that the most important factors in affecting international performance are: competition intensity, marketing execution capability, customer orientation and competition orientation, respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شهریار عزیزی |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
وحید مکی زاده |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
بهتاش جمالیه بسطامی | jamalieh bastami
کارشناس بین الملل وزارت نفت
سازمان اصلی تایید شده
: وزارت نفت
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_22172_a587cd86fda530e5c34e159086c7e8d0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210409.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات