این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی ارایه مدلی برای رضایت کاربران نهایی سیستم‌های اطلاعاتی با رویکرد عدالت محوری
چکیده فارسی مقاله در میان انواع مختلف شکل‌های ارزیابی(موفقیت/اثربخشی)سیستم‌های اطلاعاتی، رضایت کاربر نهایی یکی از پرکاربردترین معیارهاست. در این پژوهش شناسایی فاکتور‌های تأثیرگذار بر رضایت کاربر نهایی سیستم‌های اطلاعاتی بر مبنای نظریه‌ی عدالت مد نظراست. بدین منظور 8 فاکتورتأثیرگذار بر رضایت کاربران نهایی از جمله عدالت مراوده‌ای، عدالت توزیعی، تحقق منصفانه‌ی روابط، تحقق منصفانه‌ی خودشکوفایی،‌ انتظارات از عملکرد کاری، عدالت رویه‌ای، تحقق منصفانه‌ی عملکرد کاری و عملکرد کاری در قالب یک مدل یکپارچه شناسایی شد، سپس در یک مورد واقعی مورد آزمون قرارگرفت. جامعه‌ی آماری شامل کاربران سیستم‌های اطلاعاتی110کلانتری‌های شهر کرمان و نمونه، شامل97 نفر از آن‌هاست. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده و از معادله‌ی رگرسیون برای برآورد و تحلیل این رابطه استفاده می‌شود. نتایج این پژوهش بازگوکننده‌ی آن است که رابطه‌ی عدالت مراوده‌ای، عدالت توزیعی، تحقق منصفانه‌ی روابط، تحقق منصفانه‌ی خود شکوفایی، انتظارات از عملکردکاری بارضایت کار بر نهایی معنادار و رابطه‌ی عدالت رویه‌ای، تحقق منصفانه‌ی عملکرد کاری و عملکرد کاری با رضایت کاربر نهایی غیر معنادار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Developing a Model for End User Information Systems Satisfaction with Justice Based Approach
چکیده انگلیسی مقاله End user satisfaction (EUS) is one of the most widely used measures in assessing (efficiency/ effectiveness) of an information system. The goal of this research is to identify influential factors on (EUS), based on justice theory. So we identified 8 influential factors on (EUS) such as interactional justice, distributive justice, information system (IS) performance expectation, equitable relatedness fulfillment, equitable self-development fulfillment, procedural justice, equitable work performance fulfillment and IS performance. Then the model was tested in a real case. The results of study showed that interactional justice, distributive justice, information system (IS) performance expectation, equitable relatedness fulfillment, equitable self-development fulfillment had significant relation with IS end user satisfaction but procedural justice, equitable work performance fulfillment and IS performance had no significant relation with IS end user satisfaction.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شعبان الهی |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

لیلا نامداریان |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_21633_4007ef2a30c111bcae602d0a921a311c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210415.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات