این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی و الویت‎بندی عوامل فرهنگی مؤثر در به‌اشتراک‌گذاری دانش در مراکز تحقیق و توسعه پتروشیمی
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش عوامل اساسی موجود در فرهنگ سازمان است که نقش مهمی را در موفقیت فرآیند به‌اشتراک‌گذاری دانش ایفا می‌کنند. سؤال اصلی در این پژوهش این است: چه عواملی در به‌اشتراک‌گذاری دانش در مراکز تحقیق و توسعه در صنعت پتروشیمی تأثیرگذارند؟ برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز این پژوهش از روش میدانی و ابزار پرسشنامه استفاده شده است. در این پژوهش، 190 پرسشنامه به‎طور تصادفی بین پژوهشگران واحد تحقیق و توسعه پتروشیمی توزیع شد که از این تعداد132 نفر برگرداندند. جهت بررسی میزان و نوع ارتباط بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته از آزمون همبستگی اسپیرمن و برای تعیین درجه اهمیت عوامل تأثیرگذار بر یادگیری در همکاری مشترک از آزمون رتبه‎بندی فریدمن استفاده شده است. بر پایه این تحلیل‌ها، هرپنج فرضیه مورد قبول واقع شده‌اند. اعتماد متقابل میان افراد، ارتباطات کارکنان، سیستم-های اطلاعاتی، سیستم پاداش و ساختار سازمانی، مهم‌ترین فاکتورهای شناخته شده در این زمینه هستند. این عوامل نقش مهمی را در از میان برداشتن موانع موجود بر سر راه به‌اشتراک‌گذاری دانش ایفا می-کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Exploring and Prioritizing Cultural Factors Affecting Knowledge Sharing in R&D Center of Petrochemical Industry
چکیده انگلیسی مقاله This research aims at investigating the role of certain factors in organizational culture in the success of knowledge sharing. The research question asks which cultural factors affect knowledge sharing in R&D center of petrochemical industry. Research method used in research is survey. Of the 190 survey packages sent out, 132 of the questionnaires returned. To analyze data we use Spearman correlation and to prioritize the factors we use Fridman test. The results indicate that trust, communication between staff, information systems, rewards and organization structure play an important role in knowledge sharing.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله معصومه پهلوانی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

رضا پیرایش |
دانشیار دانشگاه زنجان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه زنجان (Zanjan university)

وحیده علیپور |
دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی دانشگاه تربیت مدرس، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

محمد با شکوه | با shokouh
دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی دانشگاه تربیت مدرس، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_21634_13931979931216d752ccb0fc486bfd6f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210416.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات