این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی رابطه ی ویژگیهای شخصیتی و رفتار خرید کاربران اینترنت در ایران
چکیده فارسی مقاله
فضای مجازی، نقش و جایگاه مصرفکنندگان را در دنیای تجارت به کلی دگرگون ساخت. دسترسی آسان به اطلاعات، امکان مقایسهیسریع محصولات و بسیاری از امکاناتی که اینترنت در اختیار مصرفکنندگان قرار داده است، قدرت مصرفکنندگان را به مراتب بیشتر ساخته است. در این میان تنها کسانی میتوانند در دنیای رقابت باقی بمانند که بتوانند بیش از پیش مشتریان خود را راضی نگه دارند و این مهم تحقق نمییابد مگر با شناخت هرچه بیشتر مشتریان و تلاش برای فردی سازی کالاها و خدمات. در این راستا این پژوهش به بررسی بررسی رابطهی ویژگیهای شخصیتی کاربران اینترنت و تأثیر آن بر رفتار خرید اینترنتی آنها می-پردازد. برای این منظور از پرسشنامهای حاوی دو بخش شامل شخصیت و رفتار خرید استفاده شده است. در بخش شخصیت پرسشنامه استاندارد نئو مورد استفاده قرار گرفت. برای تعیین متغیرهای خرید نیز از پژوهشهای انجام شده در این زمینه استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از آزمون فریدمن استفاده شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The study of Relationship between Personality Attributes and Internet Consumer Behaviors in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
The overall purpose of this paper is to evaluate the effectiveness of personality attributes as predictors of consumer behavior in contrast to traditional demographic variables in the digital environment. New variables were needed to replace the traditional ones. This research evaluated three groups of consumer behaviors and examined personality and demographic variables. The primary data collected via questionnaire. The results of this research showed significant relationship between personality variables and online consumer behaviors of respondents and suggested that personality attributes were superior at predicting and segmenting online consumer behaviors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد علی بابایی | mohammad ali
دانشگاه الزهراء
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
پری احدی |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_20909_04cbcce0cb02858f9bf7cc1af9c5d04f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210426.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات