این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
شناسایی عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکدهها و مراکز آموزش عالی تهران
چکیده فارسی مقاله
با ورود به هزاره سوم شاهد تغییرات سریع در فنآوریها و شدت پیچیدگی محیط هستیم. در چنین شرایطی، ایجاد مزیت رقابتی استراتژیک نیازمند نوع جدیدی از سازمانهاست که قابلیت ایجاد دانش کیفی را داشته باشند. به همین دلیل از مدیران انتظار میرود که درک عمیقی از تحولات سازمانی داشته باشند و عملکرد سازمانها را از طریق سرمایهگذاری در پروژههای مبتنی بر دانش ارتقاء دهند. مهمترین گام در این خصوص بررسی عوامل موثر در پیاده سازی مدیریت دانش و شناسایی تنگناهای آن است. در این مقاله عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکدهها و مراکز آموزش عالی تهران بررسی و شناسایی شدهاند. نتایج تحقیق نشان میدهد که عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکده ها و موسسات آموزش عالی تهران عبارتند از: توسعه منابع انسانی، جهت گیری استراتژیک دانایی محور، زیر ساخت سیستمهای اطلاعاتی، فرهنگ مشارکتی، الگوگیری، ارزیابی و انتقال دانش، و درگیری افراد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying Critical Success Factors of Knowledge Management System in Academic Centers & Faculties of Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
In the third millennium, we observe rapid changes in technologies and intense complexity in environment. In such an environment, developing competitive advantage necessitates new kind of organizations which are capable of knowledge creation. Hence, it is expected that managers to have a deep perception of prerequisites of knowledge management and enhance the organizational performance through investment in knowledge-based projects. The most important pace in this regard is to recognize the effective factors in implementation of knowledge management. This research has focused on critical success factors (CSFs) of knowledge management system in public administration faculties and higher education institutes in Iran. Findings is indicative of following key factors: 1) Human resource development; 2) knowledge-oriented strategic direction; 3) information system infrastructures; 4) participative culture; 5) benchmarking; 6) knowledge evaluation and transformation; and 7) people involvement.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرج اله رهنورد |
اصغر محمدی |
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_20024_206ef608b1ca87d27fa5f16ccf6c21fd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210436.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات