این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی نگرش و عکسالعمل افراد نسبت به دریافت پیامکهای تبلیغاتی در عصر فنآوری اطلاعات و ارتباطات
چکیده فارسی مقاله
یکی از موضوعاتی که در عصر فنآوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، در حوزه بازاریابی مطرح شده است، تبلیغات از طریق تلفن همراه است که هنوز شناخت چندانی درباره آن وجود ندارد. در این مقاله سعی شده است با بررسی نگرش و عکس العمل 588 نفر از مصرفکنندگان نسبت به دریافت پیامکهای تبلیغاتی، به این موضوع پرداخته شود. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی- پیمایشی است. با استفاده از یک پرسشنامه، نگرش افراد نمونه که به روش تصادفی طبقهای انتخاب شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت. برای آزمون فرضیات تحقیق از آزمون t و کای اسکویر پیرسون استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان میدهند که دیدگاه کاربران تلفن همراه نسبت به پیامکهای تبلیغاتی تا حدودی مثبت است. این نتیجه در مقایسه با نتایج بسیاری از تحقیقات انجام شده در سایر کشورها که خلاف این عقیده را دارند، قابل توجه است. نویسندگان این مقاله، معتقدند شاید بتوان این نتیجه را به نوظهور بودن این رسانه در ایران نسبت داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating Customers' Attitude and Perception toward Mobile Marketing in the ICT Era
چکیده انگلیسی مقاله
Information and Communication Technologies (ICT) have offered innovative and cost effective advertising tools for managers. One of such technologies is mobile phone which has enabled a novel marketing channel for companies to directly reach their customers. Yet, mobile marketing is still in its infancy and needs deeper investigations. This paper has studied 588 customers’ perception for receiving commercials through their mobile phones and factors that would affect such perception. Research methods in the present article based on purpose are applied and descriptive- survey. A questionnaire has been designed and respondents have been selected through categorical randomization method. Hypotheses testing were done through t-test and Pierson test. Results showed that, unlike many other countries, Iranian customers had positive attitude toward mobile marketing.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ملیحه سیاوشی |
بهاره عابدین |
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_20025_b86b65c8285f748a78e4a8c0febd264d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210437.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات