این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی رابطه بین همراستایی فن‌آوری اطلاعات و کسب وکار با عملکرد سازمانی در شرکت‌های فعال در زمینه فن‌آوری اطلاعات: با استفاده از مدل معادلات ساختاری
چکیده فارسی مقاله با وجود اهمیت بکارگیری فن‌آوری‌اطلاعات، امروزه در بسیاری از سازمان‌ها شاهد بروز مشکلاتی در رابطه با عدم برآورده شدن نیازهای کسب وکار با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری در زمینه فن‌آوری اطلاعات و میزان پائین همراستایی هستیم. موضوع بحث برانگیز بهره‌وری فن‌آوری‌اطلاعات که از آن به عنوان"پارادوکس بهره‌وری" یاد شده است، ما را برآن داشت که به بررسی رابطه بین همراستایی استراتژیک فن‌آوری اطلاعات وکسب وکار با عملکرد سازمانی با استفاده از مدل‌های اقتضایی و دیدگاه سیستمی بپردازیم و نیز نتایج عملکردی حاصل از همراستایی فن‌آوری‌اطلاعات و کسب وکار را با استفاده از چارچوب سیستمی کارت امتیازی متوازن شناسایی کنیم که تا کنون در ادبیات همراستایی مورد استفاده قرار نگرفته است. در نهایت با توجه به نتایج بدست آمده از پژوهش بیان کنیم که همراستایی بین فن‌آوری اطلاعات و کسب وکار یک اصل برای دستیابی به عملکرد بهبود یافته بویژه در بعد فرایند‌های داخلی می‌باشد. داده‌های پژوهش در سال 87 گردآوری شده است. روش پژوهش مورد استفاده در این مقاله توصیفی و از نوع همبستگی است و به طور مشخص مبتنی برمدل معادلات ساختاری است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Survey Relationship between IT-business Alignment and Business Performance: Using Structural Equation Model
چکیده انگلیسی مقاله In spite of importance of IT deployment, nowadays in many organizations we are witness of appearing problems related to dissatisfaction of business needs due to high investment in the field of IT. The fervent debate concerning IT productivity–or lack of such productivity- named productivity paradox persuade us to survey relationship between IT–business alignment and business performance. The purpose of this research is to investigate whether IT-business alignment could have a decisive influence on their performance in IT-base firms by adopting a contingency theory perspective and operationalizing the fit systemically. Also to measure organizational performance, we adopt BSC framework which is not applied in this matter yet. Finally, this paper will explore the notion that alignment between business and IT is the key to achieving improved business performance through IT.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیر مانیان |
دانشکده مدیریت

محمد موسی خانی |
دانشکده مدیریت

مونا جام پرازمی | jam پرازمی



نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_20027_09e63ead9f980b3e6f94b8a529bd4451.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210439.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات