این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده: تحلیلی بر نقش مستندسازی دانش و تجربه
چکیده فارسی مقاله هدف از نگارش این مقاله، طراحی مسیر خلق و حفظ سازمان یادگیرنده از طریق فرایند مدیریت دانش است. فرایند مدیریت دانش مشتمل بر خلق دانش، مستندسازی دانش، توزیع و نشر دانش، و نهایتاً کاربرد دانش می‌باشد. در مقاله حاضر، مفروض است که هر یک از مراحل مدیریت دانش در خلق و حفظ سازمان یادگیرنده نقش موثری را ایفا می‌نمایند. ایده اصلی این مقاله بر آن است که مرحله مستندسازی که به معنای ذخیره‌سازی، ارزش‌گذاری، کدگذاری و طبقه‌بندی دانش و تجربه و به عبارت بهتر، تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار است، مرحله بسیار مهمی برای هم‌افزایی سایر مراحل مدیریت دانش، برای ایجاد و حفظ سازمان یادگیرنده و در نتیجه، برای بهبود و تعالی عملکردی سازمان باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Knowledge Management and Learning Organization: Analyzing the Role of Knowledge and Experience Documentation
چکیده انگلیسی مقاله This paper aims at designing a path for the creation and preservation of learning organization through knowledge management process. Knowledge management process includes knowledge creation, knowledge documentation, knowledge dissemination, and knowledge application elements. The basic idea of this paper is that documentation step (including knowledge storing, valuation, coding and classification) plays a key role in knowledge management process and has substantial effects on the creation of learning organizations and the improvement of organizational performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی اصغر انواری رستمی | ali asghar anvary rostamy


بهنام شهایی |



نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_19949_9ae3355d9f7e7a3053bc697d7e5f7afe.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210441.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات