این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی عوامل تأثیرگذار در بلوغ سازمان در رویکرد به کسب و کار الکترونیکی با استفاده از مدل FCM
چکیده فارسی مقاله
سنجش بلوغ سازمان در حوزه کاربردیسازی کسب و کار الکترونیک امری کاملاً کیفی است و نمیتوان تأثیر عوامل تأثیرگذار بر آن را به راحتی تبدیل به مقادیر کمی نمود و مورد سنجش قرار داد. بنابراین باید به دنبال مکانیزمی بود تا بتوان نوع و میزان تأثیر عوامل مختلف را بر روی سطح بلوغ سازمان و بر روی دیگر عوامل فرموله نمود. به منظور بررسی این موضوع لازم است دو موضوع تأثیر عوامل بر رشد رویکرد کسب و کار الکترونیک و دیگری میزان تأثیر عوامل بر یکدیگر مورد بررسی قرار گیرند. در این مقاله هدف آن است تا با ارائه مدلهای فازی به بررسی نحوه تعامل عوامل و تأثیر آنها بر رشد استفاده از رویکرد کسب و کار الکترونیک در سازمان پرداخته شود. به این منظور برای مدلسازی این عوامل و میزان تأثیر آنها، ابتدا با بررسی پژوهشهای پیشین عوامل تأثیرگذار در توسعه رویکرد کسب و کار الکترونیک شناسایی و سپس با استفاده از نظر متخصصین و بکارگیری روش دلفی این عوامل دستهبندی شدهاند. در ادامه با استفاده از مدل FCM نمودارهای گرافیکی هدایت شده عوامل ترسیم میشوند و با استفاده از این نمودارها روابط علت و معلولی میان مفاهیم مورد اشاره در گرهها ارائه میشود و شبکه روابط میان عوامل، تحلیل و تبیین میگردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کسب و کار الکترونیک، مدلهای علت و معلول، منطق فازی،
عنوان انگلیسی
An Investigation on Factors Affecting Maturity of Organizational Orientation Toward E-business Using FCM Model
چکیده انگلیسی مقاله
E-business maturity level assessment is more a qualitative activity rather than a quantitative one. So, a method is needed for formulating the effects of different factors on the maturity level of an organization and on the other factors. The objective of the present article is to elaborate fuzzy models of interactions among different factors and their effects on growth of e-business approach in an organization. First, factors mentioned in the literature as affecting e-business approach were indentified and then by using Delphi method they were classified. After that, by using FCM method, graphical representations of factors and their interactions were demonstrated and using those graphs, causal relationships among (node) concepts were identified and analyzed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
FCM, Fuzzy logic, Keywords, Cause-effect models, E-business
نویسندگان مقاله
علیرضا طالب پور |
محمد ابویی اردکان | mohammad abouei
صدرا احمدی |
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_19954_70e30b83dcd6f495ea64e6c3e7443368.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210445.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات