این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی سنجش کیفیت خدمات الکترونیک در شرکت قطارهای مسافری رجاء
چکیده فارسی مقاله اگر بخواهیم از مزایای خدمات الکترونیک حداکثر بهره را ببریم و در زمینه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در رد? کشورهای پیشگام قرار بگیریم، لازم است تا کاربردهای مختلف فناوری‌‌های اطلاعات و ارتباطات را به بهترین نحو در کشور استقرار دهیم. برنامه‌ریزی برای استقرار این کاربردها بدون ارزیابی و سنجش آنها اثربخش نخواهد بود. بنابراین سنجش کیفیت خدمات الکترونیک یکی از راهکارهایی است که به ما این امکان را می‌دهد تا از کیفیت استقرار کاربردهای مختلف فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات اعمّ از تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک، و ... آگاه شده و با استفاده از این بازخور در جهت بهبود وضعیت کشور در این زمینه تلاش کنیم. در این مقاله پس از بررسی ادبیات مربوط به سنجش کیفیت خدمات الکترونیک، مدل «ای‌کوال» بعنوان مدل برگزید? پژوهش تشریح شده و سپس با استفاده از این مدل کیفیت خدمات الکترونیک شرکت قطارهای مسافری رجاء ارزیابی شده است. نتایج تحقیق حاکی از بالا بودن رضایت کاربران در بسیاری از شاخص‌ها است و در چندین شاخص نیز، همانند برخی شاخص‌های بُعدِ «تعامل خدمات»، رضایت کاربران در سطح پایینی ارزیابی شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Electronic Service Quality in Public Sector Case of Raja Company
چکیده انگلیسی مقاله The paper reveals the findings of a case study in "Raja Passenger Trains Company". This company has been established in 1996 and is affiliated to the Railways of Islamic Republic of Iran. Raja Company is currently resorting to the skills and experiences of over 3000 staff, and the number of passengers has been increased since its establishment. One of the Raja's policies to facilitate ticket sales is to provide a computer-based ticket reservation system and selling ticket through Internet. The findings of our research show high level of customer satisfaction in many indicators yet weak in some others, paper concludes with some suggestions to improve the quality of Internet ticket sales in Raja Company.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Electronic Government, Electronic Service Quality

نویسندگان مقاله شمس السادات زاهدی |


جواد بی نیاز | javad بی



نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_27729_c25c5bac31f91e578750a6d2392c596d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210452.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات