این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مدیریت و توسعه ورزش
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۶۵-۸۴
عنوان فارسی
حمایت ورزشی و تأثیر آن بر دلبستگی به برند و وفاداری مشتریان: مطالعه تیم والیبال کاله
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر حمایت ورزشی بر دلبستگی به برند و وفاداری مشتریان شرکت کاله است. روششناسی: این پژوهش علّی و پیمایشی میباشد و جامعه آماری پژوهش دانشجویان دانشگاه گیلان بودند که تعداد 525 دانشجو به روش تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب و در این پژوهش شرکت کردند. از پرسشنامه استاندارد با 42 سؤال برای جمعآوری اطلاعات استفاده شد. روایی صوری و محتوایی آن را اساتید مدیریت بازاریابی و کارشناسان حمایت ورزشی تأیید کردند و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ و با استفاده از نرمافزار SPSS 19 (برای تمامی ابعاد بزرگتر از 7/0) تأیید شد. در پایان اطلاعات گردآوریشده با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری و نرمافزار Smart PLS 2 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند یافتهها: نتایج حاصل از تحلیل دادهها با کمک نرمافزار نشاندهنده این امر بود که حمایت ورزشی بر دلبستگی به برند و وفاداری مشتریان تأثیرگذار است، همچنین دلبستگی به برند نیز بر وفاداری مشتریان تأثیرگذار است. نتیجهگیری: با توجه به نتایج به دست آمده، حمایت ورزشی به عنوان یک ابزار توانمند بازاریابی برای شرکتها عمل کرده و به آنها در رسیدن به سود و کسب سهم بیشتر بازار یاری میرساند. همچنین حمایت ورزشی به عنوان انجام بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت، باعث تأثیر مضاعف بر وفاداری مشتریان و دلبستگی آنان به برند میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
حمایت ورزشی، دلبستگی به برند، وفاداری مشتریان،
عنوان انگلیسی
Sport Sponsorship and Its Effect on Brand Attachment and Customer Loyalty: A Case Study on Kaleh's Volleyball Team
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: This research aimed to investigate the effect of sport sponsorship on brand attachment and loyalty of Kale's customers. Methodology: The research method was causal and descriptive. The statistical population was the students in university of Guilan that 525 of them are selected as sample through a random sampling. A structured questionnaire with 42 questions was used to gather data. Its content and face validity were confirmed by the professors of marketing and experts of sport sponsorship. The reliability was confirmed by Cronbach's alpha using SPSS19 (alpha was above 0.70 for all constructs). Finally, gathered data was analyzed through structural equation modeling by Smart PLS. Results: Results showed that sport sponsorship had an effect on both brand attachment and customers' loyalty. Also, brand attachment had an effect on customers' loyalty. Conclusion: Considering the results, sport sponsorship is a powerful tool for companies' marketing and serves them in reaching profit and market share goals. Also, sport sponsorship, as part of corporate social responsibility, has a double effect on customers' loyalty and their attachment toward brands.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Sport sponsorship, Brand Attachment, Customer loyalty
نویسندگان مقاله
اسماعیل ملک اخلاق |
دانشیار و عضو هیأت علمی گروه مدیریت دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
محسن اکبری |
استادیار و عضو هیأت علمی گروه مدیریت دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
سید حسن آل طه | seyed hassan
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
نشانی اینترنتی
http://jsmd.guilan.ac.ir/article_1920_892dc7dcc141fc6c8d0ddc11749065a9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1093/article-1093-210677.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات