این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت و توسعه ورزش، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۱۱۷-۱۳۶

عنوان فارسی شخصیت برند تیم‌های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران تبیین ابعاد و ارائه مدل مسیری
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف از انجام این تحقیق تبیین ابعاد و مدل‌سازی شخصیت برند تیم­های منتخب لیگ برتر فوتبالبود. تحقیق به‌روش توصیفی- پیمایشی انجام شد.. روش‌شناسی: نمونه‌ها شامل 673 تن از هواداران تیم­های منتخب لیگ برتر فصل 91-92 (پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان ) بود که در لیگ دوازدهم برای تماشای بازی در استادیوم مجموعه آزادی تهران حضور می‌یافتند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته‌ای با 45 سؤال بود. پایایی پرسشنامه بر اساس آلفای کرونباخ معادل 95/0 به‌دست آمد(01/0 P<). یافته‌ها: بر اساس نتایج تحقیق ابعاد منحصربه‌فرد، کمال، خیره‌کننده، متمایز، مهیج، کلاسیک و موفق تبیین کننده مدل شخصیت برند تیم‌های فوتبال لیگ برتر می‌باشند. نتیجه‌گیری: مدیران ورزشی و بازاریابان می‌توانند با توجه به این ابعاد و متغیرهای تبیین کننده هر بُعد، در تبلیغات خود به جذب بیشتر هواداران، درآمدزایی و کسب جایگاه برتر در بازار دست یابند. همچنین حامیان مالی از طریق انطباق شرکت و محصولات خود با هر یک از این ابعاد قادرند رابطۀ دوسویه مناسبی را برقرار نمایند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شخصیت برند، تیم­ فوتبال،

عنوان انگلیسی The Brand Personality of Selected Iranian Football League Teams: Explaining Dimensions and Modeling
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The purpose of this study was the modeling and defining the brand personality scale.The teams were selected from the Iranian football league. Methodology: The method of research was a descriptive survey. Selected samples included 673 of fans in 2012-13 premier league season (Persepolis, Esteqlal, Sepahan, Tractor) attending Azadi stadium to watch the twelfth league matches. Survey instruments was a structured questionnaire with 45 question. The reliability of the questionnaire equaled to 0.95 based on Cronbach's alpha. Results: Results showed that uniqueness, perfection, stunningness, excitement, distinction, classic dimension, and achievement are identified as the personality model of the premier league soccer teams. Conclusion: Focusing on the mentioned dimensions and variables in the advertisements, sport managers and marketers can attract more fans, earn income and gain top spot in the market. Adapting the company and products to the mentioned variables, sponsors can also have good interactive relationship.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Brand personality, Football Team

نویسندگان مقاله لیلا شفایی |
کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا س
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)

ژاله معماری |
دانشیار دانشگاه الزهرا س
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)

محمد اصغری جعفرآبادی | asghari jafarabadi
دانشیار مرکز تحقیقات پیشگیری از مصدومیت ها ی ترافیکی جاده ای دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تبریز (Tabriz university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://jsmd.guilan.ac.ir/article_1931_45fad54dff521c5e6a91244120d93406.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1093/article-1093-210680.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات