این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مدیریت و توسعه ورزش
، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۵۷-۷۰
عنوان فارسی
بررسی نقش مدیریت در بهبود کیفیت ارتباط با هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت ارتباط با هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران بود. روششناسی: روش تحقیق ازنظر هدف، توسعهای و ازنظر ماهیت، اکتشافی بود. جامعه آماری تحقیق شامل هواداران فوتبال بالاتر از شانزده سال در لیگ برتر فوتبال بودند. از بین 674 پرسشنامه گردآوریشده تعداد 527 نفر بنا بر تعریف عملیاتی هوادار که میانگین حضورشان بالاتر از 8 بازی در یکفصل برای تیم موردعلاقه آنها بود بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از آمار توصیفی و استنباطی شامل کولموگروف- اسمیرنف، همبستگی پیرسون، رگرسیون و معادلات ساختاری برای تجزیهوتحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها: نتایج این مطالعه نشان داد که متغیر مدیریت ارتباط با هواداران پیشبینی کننده معنیداری برای کیفیت ارتباط در لیگ برتر فوتبال است (648/0=r2، 001/0=P، 045/966=525، 1 F). همچنین، کیفیت خدمات (405/0) و مدیریت دانش (536/0) تأثیر مثبت و معنیداری بهصورت مستقیم بر کیفیت ارتباط با هواداران دارد. نتیجهگیری: نتایج مطالعه بر این مسئله تأکید میکند که حمایت سازمانی از طریق تأثیرگذاری بر کیفیت خدمات و مدیریت دانش میتواند موجب بهبود کیفیت ارتباط بین باشگاهها و هواداران شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت ارتباط با هوادار، کیفیت ارتباط، باشگاه ورزشی،
عنوان انگلیسی
An Investigation of Management Role on Improving Fan Relationship Quality in Iranian Premier Football League
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The purpose of this research was to investigate management role on improving fan relationship quality in Iranian premier Football league. Methodology: The research was a developmental research considering the purpose and a mixed research considering the nature of data. The statistical population was consisted of football fans which were older than sixteen years. 527 questionnaires were selected as study sample from 674 gathered questionnaires based on the research definition of fan which tells a fan should attend above 8 games of their favorite team in a season. Descriptive and inferential statistics including Kolmogroff- Smirnoff, Pearson correlation, and structural equation models (SEM) were used to analyze the data. Results: The results showed that fan relationship management factors have positive and significant effect on relationship quality. They also proved that service quality (0.405) and knowledge management (0.536) have a direct and positive significant effect on relationship quality. Conclusion: According to results, organizational support can improve relationship quality through service quality and knowledge management.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهزاد ایزدی |
استادیار دانشگاه کردستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
محمد احسانی |
استاد دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
هاشم کوزه چیان |
استاد دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
فرشاد تجاری |
دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
نشانی اینترنتی
http://jsmd.guilan.ac.ir/article_1568_0d0d27a36b9bea1c65717416df2497d8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1093/article-1093-210692.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات