این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مدیریت و توسعه ورزش
، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۱۶۱-۱۷۹
عنوان فارسی
بررسی اثر آمیخته بازاریابی خدمات مجموعه ورزشی بر رضایتمندی و تابآوری قیمتی مشتریان (مورد مطالعه: مجموعه ورزشی حجاب شیراز)
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف این پژوهش بررسی اثر آمیخته بازاریابی بر رضایتمندی و تابآوری قیمتی مشتریان مجموعه ورزشی است. روششناسی: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیقی توصیفی/ پیمایشی است. جامعه آماری، کلیه مشتریان زن «مجموعه ورزشی حجاب» در شیراز میباشد که از این تعداد 400 نفر به روش نمونهگیری غیر احتمالی در دسترس از طریق پرسشنامهای محقق ساخته بررسی شدند. روایی پرسشنامه به روش محتوایی و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ (79 درصد) و روش دو نیم کردن (77 درصد) به تأیید رسید. یافتهها: بر اساس روش معادلات ساختاریافته مشخص گردید، رضایتمندی مشتریان رابطه میان آمیخته بازاریابی خدمات ورزشی و تابآوری قیمتی را میانجیگری میکند. بر اساس آزمون فریدمن مکان مجموعه ورزشی بالاترین و ترفیعات مجموعه ورزشی پایینترین اثر را در رضایتمندی مشتریان داشته است. از طرفی آزمون کروسکال والیس نشان داد که اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی خدمات در گروههای مختلف مشتریان متفاوت است. نتیجهگیری: در شرایط شدیداً تورمی امروز کشور که بسیاری از مجموعههای ورزشی برای بقا نیاز به داشتن مشتریانی با تابآوری قیمتی بالا را احساس میکنند، میبایست آمیخته بازاریابی خود را به طرز هوشمندانهای تغییر داده و سعی کنند عواملی که بر رضایتمندی مشتریانشان بیشترین تأثیر دارد را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the effect of service marketing mix on customer satisfaction and price tolerance at sport complex (Case of study: sport complex of Shiraz Hijab)
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The main purpose of this research was to investigate the effect of service marketing mix on customers’ satisfaction and their price tolerance at a sport complex. Methodology: Current research is an applied study and falls into the category of descriptive -survey researches methodologically. Statistical population consists of all women who use the services of Hijab sport complex in Shiraz. Among these customers, 400 individuals using Non-probability sampling regarding women availability, have been selected and were questioned by a researcher-made questionnaire. Questionnaire’s validity was tested using face validity approach while questionnaire’s reliability was confirmed through two approaches of alpha cronbach (79 %) and split half (71 %). Results: Based on the findings raised by Structural Equations Model, it was obvious that customer satisfaction mediates the relationship between service marketing mix and price tolerance. Freedman Test also showed that the location of a sport complex has had the highest effect on customer satisfaction whilst the complex’s promotion was in the lowest rank considering its influence on customer satisfaction. Moreover, Kruskal Wallis Test indicated that the importance of service marketing mix elements is different among various groups of customers. Conclusion: Regarding the high inflation in Iran, where most of sport complexes have realized they cannot survive without having customers with high price tolerance; providers should change their marketing mix elements consciously and try to focus on factors that has the highest effect on customer satisfaction
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید مسلم علوی | seyyed moslem
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، مدرس دانشگاه پیام نور تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
مهدی نجفی سیاهرودی | najafi siahroudi
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، مدرس دانشگاه غیرانتفاعی راهبرد شمال
نشانی اینترنتی
http://jsmd.guilan.ac.ir/article_1360_972efa3a89f9512b883b86af4ea0673e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1093/article-1093-210712.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات