این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۵، شماره ویژه نامه نخستین کنفرانس ملی، صفحات ۲۹-۴۴
عنوان فارسی
بررسی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر ابعاد کیفیت رابطه از دیدگاه مشتریان صنعت بیمه ایران
چکیده فارسی مقاله
سازمانها برای حفظ خود در عرصه رقابت باید مشتریان کلیدی و سودآور خود را در کانون توجه قرار دهند. یکی از فنونی که در این راستا به سازمانها کمک میکند، مدیریت ارتباط با مشتری است که باعث تقویت رابطه با مشتریان میگردد. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر ابعاد کیفیت رابطه (رضایت، اعتماد، تعهد) است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر اساس روش گردآوری دادهها، تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش بیمهشدگان شخص ثالث نزد شرکت بیمه ایران در شهر مشهد میباشند. در این پژوهش از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفادهشده است. ابزار گردآوری دادههای این پژوهش پرسشنامه محقق طراحیشده است. در مرحله پیشآزمون روایی و پایایی ابزار گرداوری دادهها مورد تأیید قرارگرفته شد. تعداد 385 پرسشنامه از جامعه آماری گردآوری گردید. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها، از مدل معادلات ساختاری و نرمافزار Amos استفادهشده است. یافتههای حاصل از پژوهش نشان میدهد که مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر مثبت و معناداری بر ابعاد کیفیت رابطه داشته است. این بدان معناست هنگامیکه مشتریان درک بهتری از اقدامات مدیریت ارتباط با مشتری شرکت داشته باشند دیدگاه مثبتتری نسبت به کیفیت رابطه با شرکت خواهند داشت، بنابراین رضایت، اعتماد و تعهد آنان به شرکت افزایش مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Studying the effect of customer relationship management on the quality dimensions of relationship, from the perspective of the Iran insurance industry customers
چکیده انگلیسی مقاله
Organizations have to focus on beneficial and key customers in order to maintain in competitive field. One of the techniques that can help organization in this regard is customer relationship management which strengthens the relationship with customers. This study aims to evaluate the effects of customer relationship management on the relationship quality (satisfaction, trust, commitment). This study, is practical from the purpose prospective, and is descriptive from method of data collection prospective and is a correlation study. Population of study contains third-party insured of the Iran insurance company in Mashhad. In this study, simple random sampling is used and questionnaire designed by researcher was used to collect data. Reliability and validity of the data collection tool was approved in pre-test section. Lastly the data from 385 questionnaires from statistical population were collected and analyzed. Also in order to analyze the data, structural equation modeling and Amos software were used. Results demonstrate that the customer relationship management has a positive and significant effect on quality dimension of relationship. This means that when customers have a better understanding of the company's customer relationship management then they will have a more positive view of the quality of the relation with company. Therefore, their satisfaction, trust and commitment will increase.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مریم سعادت علیزاده |
مجید اسماعیل پور |
بوشهر - خیابان شهید ماهینی - دانشگاه خلیج فارس - دانشکده ادبیات و علوم انسانی - گروه مدیریت بازرگانی
مجید اسماعیل پور |
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17803_e2b2f072d23c9ec7f9adc5a4c571d9a8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-2114909.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات