این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۵، شماره ویژه نامه نخستین کنفرانس ملی، صفحات ۸۳-۹۴
عنوان فارسی
رضایت مشتری، عملکرد مالی و ارزش ایجادشده برای سهامداران در شرکتهای بیمه
چکیده فارسی مقاله
شرکتهای بیمهای با عملکرد برتر منجر به رضایت مشتری میگردند که جلب رضایت مشتری به عنوان مهمترین چالش برای مدیران ارشد و سهامداران محسوب میشود. این پژوهش به بررسی تأثیر رضایت مشتری بر ارزش ایجادشده برای سهامداران در شرکتهای بهابازار تهران میپردازد. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکتهای بیمه پذیرفتهشده در بهابازار تهران است. بدین منظور، 384 پرسشنامه از این جامعه جمعآوری شد. برای تعیین پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شد. فرضیات پژوهش به کمک بخش ساختاری مدل معادلات ساختاری، یعنی تحلیل مسیر بررسی شد. مطابق نتایج بهدستآمده، رضایت مشتری تأثیر مستقیم و معناداری بر عملکرد مالی و عملکرد مالی تأثیر مستقیم و معناداری بر ارزش ایجادشده برای سهامداران دارد ولی رضایت مشتری تأثیر مستقیم و معناداری بر ارزش ایجادشده برای سهامداران ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزش ایجادشده برای سهامداران، رضایت مشتری، عملکرد مالی،
عنوان انگلیسی
Identifiying components of electronic insurance development in iran: a mixed approach
چکیده انگلیسی مقاله
According to the importance and role of the insurance industry in the welfare and economic development on one hand, and on the other hand, with regard to impact of information technologies (IT) in the shaping up new business models, the aim of this study is to identify and prioritize the components and factors affecting the development of electronic insurance in Iran. To this end, a mixed method has been used in which opinions of the insurance experts have been collected using semi-structured interviews and analysed using thematic analysis to identify principal components of e-insurance development. The main identified themes are e-infrastructures, e-drivers, human resources, and e-services. Besides, sub-themes were offered as 13 sub-measures to assess e-insurance maturity level. At the end, the qualitative method of Fuzzy AHP was used to determine the comparative importance of the identified components. According to the results, the most significant factors are: security and policy as the most important drivers, and training as the most considerable dimension of human resource
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهری شهریاری |
غلامحسین گل ارضی |
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17806_bac48b552521b550147b9de5ae9dfe3d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-2114912.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات