این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۵، شماره ویژه نامه نخستین کنفرانس ملی، صفحات ۱۱۱-۱۲۴

عنوان فارسی شناسایی و غربالگری چالش‌های پیشروی شبکه فروش در صنعت بیمه و ارائه راه‌کارها با استفاده از شیوه دلفی فازی
چکیده فارسی مقاله شبکه فروش به‌عنوان اهرم بازاریابی و بازوی اجرایی صنعت بیمه از اهمیت بالایی در موفقیت این صنعت در نقطه تماس با مشتری برخوردار است، لذا شناسایی، غربالگری چالش‌ها و ارائه راه‌کارهای مناسب جهت اقدام مقتضی در این بخش ضروری است. هدف پژوهش حاضر شناسایی و غربالگری چالش‌های پیشروی شبکه فروش در صنعت بیمه است، لذا از نظر نتیجه کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی است. محققین به‌منظور دستیابی به اهداف تحقیق، در گام نخست از طریق مرور پیشینه تحقیق 14 چالش را به‌عنوان چالش‌های پیشروی این بخش شناسایی کردند. در گام دوم از طریق نمونه‌گیری نظری 7 کارشناس انتخاب و نظرات آن‌ها از طریق پرسشنامه‌ای با طیف لیکرت 5 درجه‌ای جمع‌آوری شد و داده‌ها از طریق شیوه دلفی فازی مورد تحلیل قرار گرفت. مطابق نتایج به‌دست‌آمده در حال حاضر، شش چالش عدم در نظر گرفتن صلاحیت‌های لازم علمی و اجرایی در فرآیند اعطای نمایندگی، عدم ارائه آموزش مناسب، با کیفیت، مستمر و مداوم، فقدان نظارت مستمر بر نمایندگان، عدم توجه به نیازسنجی بیمه‌ای برای مشتریان و توزیع نامناسب شبکه فروش، پایین بودن نرخ کارمزد نمایندگان، بیگانه بودن شبکه فروش با شیوه های نوین فروش بیمه‌نامه از معضلات اصلی شبکه فروش در صنعت بیمه است که جهت حل آن‌ها راه‌کارهایی ارائه شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شیوه دلفی فازی، شبکه فروش، شناسایی و غربالگری چالش، صنعت بیمه،

عنوان انگلیسی Identification and screening of the challenges facing the sales network in insurance industry and solution using Fuzzy Delphi Technique
چکیده انگلیسی مقاله Net sales as marketing executive arm of the insurance industry is an instrument of paramount importance to the success of this industry at the point of customer contact, Therefore, identification, screening challenges and approaches for appropriate action in this sector is essential. The purpose of this study is the identification and screening of the challenges facing the insurance industry's sales network, The practical result of the process of data collection and descriptive. Researchers in order to achieve the research objectives, the first step through literature review identified 14 challenges as the challenges facing the sector. In the second step, through theoretical sampling 7 election experts and their opinions were collected through a questionnaire with Likert 5 and Data were analyzed using Fuzzy Delphi technique. According to the results obtained in the present, six challenging academic credentials and a lack of consideration for the grant of executive agencies, and lack of proper training, quality, continuous, constant monitoring of the lack of representation, lack of attention to the needs assessment for clients and insurance improper distribution sales network, low commission rate representatives of foreign sales network with new ways of selling insurance policy sales network in the insurance industry is the main problem to be solved solutions proposed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدعلی سیاه سرانی کجوری |
-

عظیم زارعی |


عظیم زارعی |
عضو هیات علمی


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17808_a8cfabfca08148da4740987b36622848.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-2114914.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات