این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز
، جلد ۱۴، شماره ۶۳، صفحات ۷۷-۹۲
عنوان فارسی
جنگ رسانهای در مناقشه روسیه و گرجستان
چکیده فارسی مقاله
نزاع میان روسیه و گرجستان در منطقه استیا در آگوست 2008، از نظر گفتمان رسانهای و عملیات روانی، بیان کننده دو بینش رسانهای است. اولی مبتنی بر«متقاعدسازی» هدفمند و جهتگیری شده برای مدیریت افکار عمومی است که پیشینه آن بر دستاوردهای مراکز پژوهشی و تجربیات کارشناسان غربی عملیات روانی در چند دهه اخیر استوار میباشد و به عنوان حامی گرجستان در مقابل روسیه عمل میکند. تفکر دوم، ریشه در نظام ارتباطی و رسانهای با ساختار کاملاً دولتی، یکسویه و غیرپویاست که به صورت تک بعدی مدیریت میشود و از قدرت جریان سازی منعطف و اقتضاگرا برخوردار نیست این بینش همچنان تحت تأثیر فرهنگ رسانهای به جای مانده نظام کمونیسم است و مانع از آن میشود تا روسیه در فرآیند تولید، پردازش و توزیع پیام و تحلیل آثار آن متناسب با عصر نوین رسانهای و در یک جنگ اطلاعاتی، اقدام کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رسانه، جنگ رسانهای، عملیات روانی، روسیه، گرجستان،
عنوان انگلیسی
Media war in Russia – Georgia conflict
چکیده انگلیسی مقاله
Media war during fighting between Russia and Georgia in the south Ossetia in 2008 included two different strategies. First strategy was based on targeted persuasion aimed to direct and manage public opinion which has been developed during last century throughout academic studies and experience of western scholars in the field of psychological war. Media in west used this method against Russia resulting many advantages and successes for Georgia. On the other side, Russia undertook second strategy rooted into a narrow minded, fixed and singled dimension approach which was based on governmental organized mass communication and mass media. This method of managing communication and media had been shaped by the media culture remained from previous communist administration which prevented Russia to respond effectively in different situations during the war in production, process, distribution and evaluation of the war of information to meet the expectations in the new century.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://ca.ipisjournals.ir/article_10583_e0ec7d1be5d663520a74e89372d5d10d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1105/article-1105-212082.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات