این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات اقتصاد اسلامی، جلد ۶، شماره ۱۲، صفحات ۱۱۳-۱۲۸

عنوان فارسی بررسی رابطه ایمان به خدا بر رفتار مصرف کننده
چکیده فارسی مقاله جامعه آماری این پژوهش کلیه افراد ساکن در شهر سبزوار است. با اهمیت موضوع و در دسترس بودن نمونه­ها، تعداد 171 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب گردید. ابزار تحقیق، پرسشنامه­ای محقق ساخته، در قالب 23 ﺳﺆال و به صورت طیف لیکرت پنج گزینه­ای بود. روایی پرسشنامه، به ﺗﺄیید اساتید راهنما، مشاور و متخصصین و کارشناسان مربوط رسید و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ به میزان 703/0 به­دست آمد. نتیجه آزمون همبستگی نشان داد که ایمان با رفتار مصرف­کننده رابطه مثبت دارد. همچنین نتیجه آزمون کروسکال- والیس نشان داد رفتار مصرف­کننده براساس درجه ایمان متفاوت است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ایمان به خدا، رفتار مصرف کننده، اسراف و اقتار، اعتدال،

عنوان انگلیسی Examining the Relationship between Faith in God on Consumer Behavior
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this descriptive research examining the relationship between faith in god on consumer behavior in sabzevar. The population of this study is all persons living in Sabzevar. The importance and availability instance, the number 171 was chosen as the sample size. Research tool, a questionnaire prepared by the researcher in the form of 23 questions and was Likert five options. Questionnaire, approved by the supervisor, advisor and specialists and experts and its reliability by calculating Cronbach's alpha was related to the amount of 0.703, respectively. Correlation test showed a positive relationship between faith and consumer behavior and result of Kruskal - Wallis test revealed consumer behavior based on the degree of faith is different.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله faith in God, consumer behavior, Israf, moderation

نویسندگان مقاله محمد لشکری |
دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه پیام نور

زکیه مهرپارسا | مهرپارسا
کارشناس ارشد علوم اقتصادی، دانشگاه پیام نور


نشانی اینترنتی http://ies.journals.isu.ac.ir/article_1562_356.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1113/article-1113-212829.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات